Gå til innhold

Bør man justere/kalibrere høyde på luftfjæring etter skifte av fjærer framme på F11?


dopus
 Share

Anbefalte innlegg

Bør man justere/endre på høyde på hjuklopphenget/luftfjæring bak (via ISTA) etter bytte av fjærer framme??

Har ikke målt, og har heller ikke kjørt mer enn ei mil etter fjærbytte, men synes den virker en aning høyere framme(ikke uvanlig med nye fjærer), men skal ikke da luftfjæringen bak kompensere dfor dette med å automatisk justere høyden bak?

Jeg vet man må justere høyde i ista ved montering av senkefjærer, men disse er eibac oe replacement, samme høyde som nye orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg justerte ikke noe på min E61. Byttet komplette fjærbein med nye fjærer (originale). Jeg mener at min høyde var uendret. 

Du kan jo alltids justere om du føler at høyden er litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Skal kjøre noen uker, slik at dem nye framfjærene får satt seg. Så får jeg ta en kjapp kontrollmåling(for eksempel fra øvre felgkant og opp til hjulbue. 10 år gamle fjærer har nåok seget litt med årene, men eg trodde kanskje luftbelgene bak kompenserte for nye fjærer. Tror jeg kjører noen uker før jeg eventuelt justerer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...