Gå til innhold

Ingen parkbrems = 3 på EU?

labbetuss
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en E70 med defekt EMF slik at jeg har 0 virkning på parkbrems. Bilen skal være Eu-godkjent i løpet av juni. Jeg venter på ny EMF fra tyskland, men ønsker likevel å få tatt en EU så fort som mulig i tilfelle det er mer som må fikses for å få den godkjent.

Er det dumt å ta EU helt uten parkbrems? Kan jeg risikere 3-er feil og kjøreforbud, eller får jeg bare 2? Har prøvd å lese kontrollinstruksen, men ble ikke kjempeklok av det.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Etter å ha lest kontrollinstruksen en gang til ser jeg at den er ganske klar på at ingen virkning = 3. Hang meg tidligere opp i punktet om betjening, der står det at om betjeningknappen mangler får man 2. Det gir jo mening.. 😛

Men takk igjen! Da venter jeg med EU til parkbrems er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, labbetuss said:

Takk. Etter å ha lest kontrollinstruksen en gang til ser jeg at den er ganske klar på at ingen virkning = 3. Hang meg tidligere opp i punktet om betjening, der står det at om betjeningknappen mangler får man 2. Det gir jo mening.. 😛

Men takk igjen! Da venter jeg med EU til parkbrems er i orden.

Då kan du jo ta vekk knappen, så får du 2'er feil.

Litt på samme måte som at defekte vindusviskera før gav 2'er feil, men tok du dei vekk så fekk du berre 1'er feil :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir isåfall et tilleggspunkt.

En bil uten tilstrekkelig/ingen virkning på parkbrems skal ha kjøreforbud. Har skrevet feil på det MANGE ganger på f.eks  Land Rover med elektrisk håndbrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lars89 said:

Det blir isåfall et tilleggspunkt.

En bil uten tilstrekkelig/ingen virkning på parkbrems skal ha kjøreforbud. Har skrevet feil på det MANGE ganger på f.eks  Land Rover med elektrisk håndbrekk. 

Mercedes Vito? Har en på jobb, ny bil riktignok med fotpedal men parkbremsen er heilt ufatteleg dårleg. Kan aldri tenke meg at den er god nok for en PKK. Spora litt av no då men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kommentar på håndbrekket. Men NAF testet ikke håndbrekket på X5en min.

De sa at siden det er elektronisk håndbrekk så trenger de ikke teste det. Eller så da de at de ikke hadde utstyr til å teste det. Husker ikke hva. Men de testet det ikke. Det husker jeg.

Men siden du har en lampe som lyser for bremser så blir det vel en 2er uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at man ikke får prøvd parkbremsen i bremseprøvehvis den er elektrisk, men da skal man prøve på vei evt i bakke med kjent hellingsprosent.

Man kan ikke la være å kontrollere punktet.

På enkelte andre punkt kan man la være å kontrollere hvis det krever demontering e.l, men parkbrems skal kontrolleres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...