F00rnes Skrevet Juni 16, 2023 Share Skrevet Juni 16, 2023 (endret) Hei har en bmw e61 som har fått et illebefinnende. Første symptom var at speedometere og mask startet opp på nytt mens bilen gikk d slo seg av så kom på. Så neste dag var bilen tom for strøm så jeg satte den på ladd og 1dag senere med lading så var det ikke nå forskjell på strømmengden på batteriet. Så jeg skrudde ut batteriet fra bilen og prøvde og ladde det fullstendi frakoblet fra bil og da ble det fult på bare 3timer. Så satte jeg det inn igjenn og bilen funket felfritt i 1dag helt til den bare ville «kveles» mens speedometret resatte seg selv det skjedde 3ganger før jeg fikk kjøre hjem kjørte så hjem fra jobb «5mil» utn feil til jeg kom hjem å begynte å få allslags feilmeldinge å speedometret resatte seg osv igjenn. Noen som har nå forslag til hva årsaken kan være? bilen er en 2005 525d Endret Juni 16, 2023 av F00rnes Oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 16, 2023 Share Skrevet Juni 16, 2023 Høres ut som et strøm problem. Har du sjekket relè i E-boxen, på passasjer siden, under luftinntaket? Men jeg stusser litt over at MASK skulle være rar, for det har ikke noe med det andre å gjøre. Speedometer som i hele instrument panelet? Eller bare speedometer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F00rnes Skrevet Juni 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2023 Hele speedometret kom på nytt igjenn og testet alle feillamper og gikk opp og ned med nåler. Har ikke sjekket e-boxen men skal gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 16, 2023 Share Skrevet Juni 16, 2023 Hvor stort er batteriet ditt (i Ah), hvor mange amp (A) er laderen din og hva målte du av hvilespenning på batteriet før du satte det til lading? Et batteri som "lader fort" er ofte dårlig og da kan man oppleve litt av hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 16, 2023 Share Skrevet Juni 16, 2023 Jeg vet at et speedometer kan restarte om det mister CAN, og spesielt PT-CAN. Om du kan lese av feilkoder kan det absolutt hjelpe oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F00rnes Skrevet Juni 18, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2023 Batteriet er 850a og 95ah hvilespenning er 12.85 og ladde spenning 14,28 når bilen står å går og batteri ladderen er bare en liten defa 7a ladder får desverre ikke lest av feilkoder da det ble klusj med inpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 18, 2023 Share Skrevet Juni 18, 2023 Ok, hvis du startet med den spenningen så var nok den fulladet allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PatricVangen Skrevet Juni 22, 2023 Share Skrevet Juni 22, 2023 Sjekk jording på motor og B+ som går frq batteri som går framover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå