Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! bmw x3  e83  2006 modell vil ikke lade ,ladelampe i dash lyser IKKE , men spenning når motor går er lik batt.spenning (12 V ) Får feilmld. load signal alternator. Har sjekket pluggen på dynamo og den ser bra ut ! har også sjekket 3 stk sikkr. i hanskerom til motorstyring ,også ok ! måler heller ikke spenning på pluggen nå motor går ! Håper noen her på forumet har en løsning på dette ? På forhånd takk ! :)

 

 

Skrevet

Enten er utgangen på dynamo defekt, og dermed ingen signal.

Eller så kan det være brudd i ledningen til DDE.

Det siste, men mer usannsynlig er at inngangen på DDE er defekt og ikke klarer å registrere noe.

Du kan dra ut den ene ledningen fra dynamo, da skal du få 14,5v

Skrevet

Dette er vel en Valeo dynamo? De er kjent for å dø samme hvilket merke bil de står i. Ofte blir de eksta varme ,kan skje både når bil er parkert og motor går

Skrevet
2 timer siden, Otis skrev:

Enten er utgangen på dynamo defekt, og dermed ingen signal.

Eller så kan det være brudd i ledningen til DDE.

Det siste, men mer usannsynlig er at inngangen på DDE er defekt og ikke klarer å registrere noe.

Du kan dra ut den ene ledningen fra dynamo, da skal du få 14,5v

Det er kun en strømplugg med 2 ledere som er plugget i dynamoen +selvf. Hovedkabel + til batteri osv. mener jeg skal kunne måle ca 12-14 volt dc i pluggen når den er frakoblet dynamoen og når motoren er i gang ,men som nevnt ikke noe spenning på pluggen ! Ved diagnosering får jeg opp A40 load signal alternator . Hva er forresten DDE ? er det noen måter å feilsøke på eller tilføre dynamoen ladespenning for å teste om den er iorden siden ladelampa ikke lyser . 

Skrevet

Dra ut den lille kontakten og mål spenning på batteri med motor i gang.

Hvis det ikke er høyere enn batteri spenning, fortsett under.

Ta av den lille kontakten, plukk den ene lederen, blå med grønn. Sett kontakten på dynamo igjen. Mål volt på batteri med motor i gang.

Hva ble resultatet?

  • 2 weeks later...
Skrevet

Hei igjen (hatt ferie) . tok ut kontakten og åpnet strømpa og kuttet leder (blå-grønn) plugget inn igjen og startet bilen ,målte spenning og den var fortsatt ca 12 volt .dvs. ikke lading ! 

 

 

 

 

 

 

 

  • 1 year later...
Skrevet

Heisann, ser innlegget er gammelt,men jeg sliter med samme feil nå.Fikk du orden på denne feilen,og hva var den isåfall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...