spstieng Skrevet August 1, 2023 Share Skrevet August 1, 2023 Heisan. Er det steder i Oslo hvor jeg kan lån / leie fasilitet for å skifte olje? Da tenker jeg at de har en tank for å samle olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet August 1, 2023 Share Skrevet August 1, 2023 (endret) Hvor ikke gjøre det enkelt å tappe gammel olje over på ett par tomme spylervæskekanner eller oljekanner. Du kommer langt med en jekk, en støttebukk og 17 mm fastnøkkel. Den gamle olja leverer du bare på nærmeste bensinstasjon. De er pliktet å ta i mot dette uansett Endret August 1, 2023 av Slavearbeider'n Grobian reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grobian Skrevet August 18, 2023 Share Skrevet August 18, 2023 Jeg har et åpent olje-/væsketrau med helletut fra Biltema. (Prøvde først med et lukket, men oljen kom ut altfor fort, og det ble et enormt søl!) Legger det under tappepluggen når jeg har jekket opp bilen, og tapper før jeg fyller på ny olje. Deretter tømmer jeg fra trauet over i beholderne som den nye oljen var på. Disse setter jeg i en pappeske med en plastpose oppi, og leverer til miljøtorg/returstasjon som miljøavfall gratis. Trauet har jeg pleid å vaske med papir, og til sist litt bremserens for å få det noenlunde tørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 19, 2023 Share Skrevet August 19, 2023 men det var jo ikke «hvordan» trådstarter lurte på her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå