Gå til innhold

08' X5 E70, Feil med elektrisk bakluke. Åpner bare 1 cm og lukker seg igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Om bakluken min ikke åpner ved trykk på knapp, hva er feil og hva må evt byttes?

Problemstilling: Trykker på knapp inni bilen/På nøkkel eller tar i håndtaket på bakluken, du hører at bakluken er på tur å åpne seg men åpner bare 1 cm før den lukker seg igjen(Ikke helt 100% men sånn ca). Trykker du på knappen igjen så går den ut 1 cm og inn igjen.
Drar du i wiren inne i bilen så åpner den som normalt og den lukker seg som normalt om man da trykker på knappen for å lukke.

Er comfort access og softclose på bilen

1.jpg.dfa64ab83de169060ba6eac21b63baa0.jpg

2.jpg.b736a8d7ed1681eb0049c718b92be397.jpg

Endret av Flataas
Skrevet

Ingen som har noen gode innspill?

Har undersøkt alt av sikringer og de er i orden, dette har skjedd en gang tidligere men da ble det i orden av seg selv rimelig kjapt noe som ikke var tilfelle denne gangen.

Er jo ganske mange deler i denne bakluken så vil unødig bytte feil ting men hvis jeg skulle ha gjettet så blir det nr 14 i den første tegningen da det er denne som drar inn luken?

• Flataas changed the title to 08' X5 E70, Feil med elektrisk bakluke. Åpner bare 1 cm og lukker seg igjen
Skrevet

Kan det tenkes at det er noe svakt motor i softclose? Slik at den ikke klarer å trekke den inntil eller skyve den ut?

Skrevet
8 timer siden, Otis skrev:

Kan det tenkes at det er noe svakt motor i softclose? Slik at den ikke klarer å trekke den inntil eller skyve den ut?

Når jeg åpner luka innenfra ved å dra i vaieren så åpner den som normalt og når jeg trykker på knappen da så lukker den som normalt

Hvor sitter den softclose motoren?

Skrevet
2 timer siden, Otis skrev:

Den tror jeg sitter i selve låsen.

Del nr 14(Lås bakluke) i det øverste bildet eller del nr 18(Lukkehjelp bakluke) i det nederste?

Skrevet
21 minutter siden, Otis skrev:

Jeg tror det er nr 14. Men ikke helt sikker.

image.png.b13c8a0622a12369fdeadd6dfe1316c1.png

Utrolig nok så er GS billigst, får satse på at det er nr 14 :D

Skrevet

Tar litt lengre tid å få pakker her nord men i dag kom pakken fra GS

IMG_3503.thumb.jpeg.2139246ff6c599387fd4adb0b14facf8.jpeg

IMG_3504.thumb.jpeg.20bdc2be2fa27e73fff29624c04ad6b8.jpeg

Tok maks 5 minutter å bytte låsen i luka da det var så enkelt som man får det

Nå funker bakluka som normalt så nr 14(låsen i luka) var synderen. Ca 1400kr fra GS

IMG_3505.thumb.jpeg.91fec80333eb2dbb0974f604cda92b15.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...