Gå til innhold

08' X5 E70, Feil med elektrisk bakluke. Åpner bare 1 cm og lukker seg igjen

Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Om bakluken min ikke åpner ved trykk på knapp, hva er feil og hva må evt byttes?

Problemstilling: Trykker på knapp inni bilen/På nøkkel eller tar i håndtaket på bakluken, du hører at bakluken er på tur å åpne seg men åpner bare 1 cm før den lukker seg igjen(Ikke helt 100% men sånn ca). Trykker du på knappen igjen så går den ut 1 cm og inn igjen.
Drar du i wiren inne i bilen så åpner den som normalt og den lukker seg som normalt om man da trykker på knappen for å lukke.

Er comfort access og softclose på bilen

1.jpg.dfa64ab83de169060ba6eac21b63baa0.jpg

2.jpg.b736a8d7ed1681eb0049c718b92be397.jpg

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen gode innspill?

Har undersøkt alt av sikringer og de er i orden, dette har skjedd en gang tidligere men da ble det i orden av seg selv rimelig kjapt noe som ikke var tilfelle denne gangen.

Er jo ganske mange deler i denne bakluken så vil unødig bytte feil ting men hvis jeg skulle ha gjettet så blir det nr 14 i den første tegningen da det er denne som drar inn luken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Flataas changed the title to 08' X5 E70, Feil med elektrisk bakluke. Åpner bare 1 cm og lukker seg igjen
8 timer siden, Otis skrev:

Kan det tenkes at det er noe svakt motor i softclose? Slik at den ikke klarer å trekke den inntil eller skyve den ut?

Når jeg åpner luka innenfra ved å dra i vaieren så åpner den som normalt og når jeg trykker på knappen da så lukker den som normalt

Hvor sitter den softclose motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...