Gå til innhold

F11 får ikke koblet opp enheter


Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Kjøpte en f11 i mai, og vært plaget med dette ca 2-3 uker etter kjøpet. 

Jeg får telefonen min oppkoblet, men står at det ikke er noen enheter på bluetooth. 
jeg får ikke koblet opp andre telefoner til multimediaen. 
 

Legger ved noen bilder som kansje forklarer dette bedre.. 

 

noen som vet om noen eventuelle løsninger? Har hold inne knappen for lud so jeg får restartet multimedia uten noe hell.

 

eneste uorginale delen på bilen er en matchup 7 forsterker, men dette problemer kom før jeg monterte forsterkeren :-)

IMG_1213.jpeg

IMG_1214.jpeg

IMG_1215.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å endre navnet på telefonen? Det var noe med telefonnavn med æøå som lagde krøll husker jeg, nå ser jeg at du ikke har det men prøve et kortere navn f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du må oppdatere I-step versjonen på bilen (softwareoppdatering av div moduler). Hørt at det pleier å løse slike bugs, men er dog ingen garanti. 

Virker Bluetooth med vanlig telefoni?

Kan legge til at jeg også har CIC i min 2012 modell, og den fungerer fint med Android 13 OS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Mulig du må oppdatere I-step versjonen på bilen (softwareoppdatering av div moduler). Hørt at det pleier å løse slike bugs, men er dog ingen garanti. 

Virker Bluetooth med vanlig telefoni?

Kan legge til at jeg også har CIC i min 2012 modell, og den fungerer fint med Android 13 OS. 

Høres ut som jeg må oppdatere da. Pratet med BMW i harstad og fikk beskjed om at om de oppdaterte dette så var det en risiko at multimediaen og navigasjonen sluttet og virke, og dette måtte jeg kjøpe nytt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dan Rune Johansen skrev:

Høres ut som jeg må oppdatere da. Pratet med BMW i harstad og fikk beskjed om at om de oppdaterte dette så var det en risiko at multimediaen og navigasjonen sluttet og virke, og dette måtte jeg kjøpe nytt da. 

Ja det hender at man kan knerte moduler, men tror nok ikke F serien er så følsom på dette som de eldre bilene. BMW forhandleren din har nok informert om det slik at du ikke stiller dem til veggen hvis det skulle skje noe. 

Men fikk ikke svar på spørsmålet om hvorvidt du kan prate via BT tlf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ///M-ini95 skrev:

Ja det hender at man kan knerte moduler, men tror nok ikke F serien er så følsom på dette som de eldre bilene. BMW forhandleren din har nok informert om det slik at du ikke stiller dem til veggen hvis det skulle skje noe. 

Men fikk ikke svar på spørsmålet om hvorvidt du kan prate via BT tlf? 

Ja kan prate via bt tlf.

Prøve og koble opp med nytt navn, og står bare connecting.  Telefonen er tilkoblet i bakgrunnen da jeg hører spotify spiller musikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da fungerer tydeligvis BT i den forstand at bilen kobles til siden du får snakket via telefon.

Muligens comboxen din som er defekt da 🤷‍♂️ Klarer ikke å tenke på så mye mer hvis den klarer å koble seg til for telefoni, men ikke BT streaming. 

Iallefall hvis du allerede har scrollet igjennom alle menyer og innstillinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Ok, så da fungerer tydeligvis BT i den forstand at bilen kobles til siden du får snakket via telefon.

Muligens comboxen din som er defekt da 🤷‍♂️ Klarer ikke å tenke på så mye mer hvis den klarer å koble seg til for telefoni, men ikke BT streaming. 

Iallefall hvis du allerede har scrollet igjennom alle menyer og innstillinger. 

Har scrollet gjennom alt. Musikk, telefon funker fint. Viker bare så jeg ikke for koblet til andre enheter.. internet funker ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dan Rune Johansen skrev:

Musikk, telefon funker fint.

Nå datt jeg litt ut her, fungerer BT streaming av musikk eller ikke? Jeg forstod det som at du kan snakke i telefon, men ikke spille av musikk?

 

5 minutter siden, Dan Rune Johansen skrev:

internet funker ikke.. 

Det fungerer heller ikke hos meg, så den må du bare se vekk i fra for øyeblikket. Litt usikker på hvordan man får den til å fungere, men mener man må opprette en profil i BMW systemet for å være koblet til "nett". 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Nå datt jeg litt ut her, fungerer BT streaming av musikk eller ikke? Jeg forstod det som at du kan snakke i telefon, men ikke spille av musikk?

 

Det fungerer heller ikke hos meg, så den må du bare se vekk i fra for øyeblikket. Litt usikker på hvordan man får den til å fungere, men mener man må opprette en profil i BMW systemet for å være koblet til "nett". 

 

For streamet musikk og snakket i telefonen. Feilen ligger i at jeg ikke for tilkoblet andre enheter og når jeg går inn på bluetooth vises ingen enheter, selv ikke enheten som er tilkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dan Rune Johansen skrev:

For streamet musikk og snakket i telefonen. Feilen ligger i at jeg ikke for tilkoblet andre enheter og når jeg går inn på bluetooth vises ingen enheter, selv ikke enheten som er tilkoblet.

Ser nå at du har en eldre softwareversjon enn det jeg har på min:

IMG_1215.thumb.jpeg.e282f5bff794af673fd26261317fcd96.jpeg.jpg.186a56b832c738ebc9b234c6fddef08a.jpg

20230815_124628.thumb.jpg.9b736d74b5d70ad017dfc9dc8ade6af3.jpg

https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html

Tast inn din VIN på nettsiden og last ned filene. Sett dem så inn i en USB og kjør deretter oppdatering via idrive. 

Denne oppdaterer kun BT funksjonen til idrive og er ufarlig. Gjorde det for flere år siden på min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...