Gå til innhold

FRM og LMM problemer? X1 E84


Null kontroll
 Share

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Otis skrev:

Sjekk EGR ventilen om den kan lukkes helt.

Dog så har du noen feilkoder ang ledningene på LMM, men jeg tenkte kanskje de kom av at du koblet av LMM.

Mmm sjekket LMM nå og ledningene rundt, og det kan kanskje virke som det er brudd i en faktisk. Får jeg sjekket dette med multimeter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Null kontroll skrev:

Det ble endel der jeg ikke helt forsto. Er ikke så kyndig som sagt. 

Hva slags kabel skal jeg kjøpe på finn? Og hva skal jeg gjøre med biltema saken? 

ODB til usb (D+Kcan kabel) ingen på Finn idag, men de dukker opp. Også tilgjengelig her https://bimmerdeler.no/products/k-dcan-kabel?variant=42818159149217&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=EAIaIQobChMI6peBjOb1gAMVag8GAB1ulA8OEAQYASABEgKw8fD_BwE

Lar være å kommenter hva du skal gjøre med Biltema saken 😉. Bmw har generelt mer informasjon fra bilen og generiske diagnosesystemer gir lite informasjon sett i forhold til BMW spesifikke programmer som ISTA og Inpa.

51 minutter siden, Null kontroll skrev: 

Det er forsåvidt live verdier i biltema saken også, men det er sikkert ikke så presis som du tenker på.

ISTA og Inpa har BMW spesifikke verdier som de måler etter kan viser avvik og om avviket er over eller under grenseverdier.

53 minutter siden, Null kontroll skrev:

Altså en FRM til 1000-1500 kroner er optimalt? 

Har betalt alt fra 500 til 1800. FRM3 er nyere bokser og FRMII begynner å bli gamle. Uansett er de utsatt for skade dersom de får for lav volt ved oppstart eller står over tid med lav volt på batteriet.

55 minutter siden, Null kontroll skrev:

Hvilke vacum slanger er det da du tenker på? Noe jeg kan søke opp for å finne de du tenker på? Eller har du et bilde diagram? 🙂 Er ikke så godt kjent nedi mørket her

Fant en oversikt her; http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320d-N47/L-N/feb2008/browse/engine/vacuum_control_agr 

historisk så ble mye styrt med vakuum selv om mye nå styres elektrisk. Både turbo og egr har mulighets vakuum linjer påkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har fått fikset feilkodene på det meste når det gjelder LMM nå.

Mulig det var vakumslangen på EGR.  Den eneste feilkodene som kommer opp nå er:

- 3FF0 Air Mass measurement 

Har sendt forespørsel til noen huggerier men flere var allerede solgt og noen svarte "Hva er en FRM?" 

Vurderer litt og bare bestille en ny orginal hos BMW. Det blir 4000, men det virker jo til å være masse ressurser på nett når det gjelde koding til denne. Og eventuelt OM Otis kan hjelpe til kode den hadde det vært herlig. 

Og sette opp muligheten til at man kan fjernstyre kodingen er ikke noe vanskelig. Da kan vedkommende sitte godt i godstolen hjemme med "direkte" tilkobling til FRM modulen min :)

Det skal selvsagt gis kompensasjon for hjelp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kanskje fant problemet på LMM/EGR!

Man kan bestille en FRM på ebay også, men jeg er litt skeptisk til å hoppe på delekanonen enda. Har du sjekket at sikringen er OK?

Ang koding, så er vi flere her inne som kan det, og jeg tror at noen andre bor nærmere deg, slik at du kanskje kan slippe på PC og kabel kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Otis skrev:

Så bra at du kanskje fant problemet på LMM/EGR!

Man kan bestille en FRM på ebay også, men jeg er litt skeptisk til å hoppe på delekanonen enda. Har du sjekket at sikringen er OK?

Ang koding, så er vi flere her inne som kan det, og jeg tror at noen andre bor nærmere deg, slik at du kanskje kan slippe på PC og kabel kjøp.

Sikring til FRM? Kan det være den? Kan prøve søke se om jeg finner ut noe angående det. Har prøvd vært inni sikringsboksen før, problemet der (selv med halvlangt sikringsklype, så har jeg så store armer at jeg ikke ser hva jeg driv med inni der :') 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Har du fremdeles alle problemer med lys og det andre?

Ja fortsatt problemer med det som virker som FRM

- ingen kupélys

- ingen blinklys

- ingen varsellampe (nødblink) 

- ingen elektriske vinduer

- ingen instrumentlys (annet enn radio og klima panel, disse lyser og fungerer) 

- Ingen fjernlys

- Ingen sentrallås

- Sensor på førersiden indikerer døren er åpen

- ingen velkomst lys

Og sikkert flere ting jeg ikke kommer på i slengen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Otis skrev:

Så bra at du kanskje fant problemet på LMM/EGR!

Man kan bestille en FRM på ebay også, men jeg er litt skeptisk til å hoppe på delekanonen enda. Har du sjekket at sikringen er OK?

Ang koding, så er vi flere her inne som kan det, og jeg tror at noen andre bor nærmere deg, slik at du kanskje kan slippe på PC og kabel kjøp.

Mangler eventuelt bare kabel selvfølgelig, den kan jeg vell få bestilt opp med mindre noen har til utlån. 

Det tar meg bare et par minutter og få fjernstyrt en PC så noen kan koble seg til den, visst det er tanke på sikkerhet eller noe så gir jeg tilgang til min PC og ikke motsatt, så jeg får ikke tilgang til PCen som kobler seg på eller kan styre denne på noen som helst måte. For vedkommende som styrer min pc er det trygt i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Otis skrev:

Da antar jeg også at åpne knappen for bagasjerom innvendig også fungerer?

Åpne knapp innvendig? 

Jeg har en sånn plastikk bit man kan dra i så åpner man bagasjerommet fra innsiden? Visst du tenker på en knapp i kupé som styrer en heis i bagasjeluka så har jeg ikke det :)

Er håndtak på utsiden og luka må løftes manuelt, men som sagt er en plastikk bit på innsiden man kan dra i visst man vil åpne luka fra innsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...