Gå til innhold

2015 420d X-drive - fallgruver?

rublings
 Share

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Ampera skrev:

530e iPerformance aut E SED 4 4/1998 185/252 8A  Kr. 551 500

530e iPerformance eDrive edition aut E SED 4 4/1998 185/252 8A  kr. 556 100

Dette er ny priser som skatteetaten bruker fra 2018.

Så er det utstyr som kommer på toppen.

Var ikke så voldsomt som jeg trodde, så da kommer det vel an på utstyrspriser da. Får høre om det finnes en nypris et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StigJ skrev:

Gratulerer med pen G30. Du vil få en veldig grei, elektrisk hverdag med så kort vei til jobb. Da har du jo mer igjen også til detours.

Jeg har G20 330E og hadde 13km hver vei til jobb. Dette har gått veldig greit kun elektrisk, også vinteren. Nå får jeg 23 km hver vei, så da går det nok litt mer fossiler. Da blir det en vei på bensin og en vei elektrisk slik at jeg slipper kun kaldkjøring. Snittforbruket blir uansett meget pent i forhold til ren bensiner jeg hadde tidligere.  når jeg tvangskjører på bensin kjører jeg den i sport og legger inn manuell hver gang jeg stopper helt opp slik at jeg slipper den tullete auto start/stopp funksjonen. I mitt hode så blir det mindre slitasje på motor i det lange løpet.

Dette er jo også en greie ja, med kaldkjøring av motor. Er det en spesiell grunn til at du ikke har kodet bort start/stopp med bimmercode? Ulemper med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rublings skrev:

Dette er jo også en greie ja, med kaldkjøring av motor. Er det en spesiell grunn til at du ikke har kodet bort start/stopp med bimmercode? Ulemper med dette?

Har ikke prøvd da jeg ikke har tilgang til slikt utstyr. Pluss jeg i grunnen ikke liker privat softwaretukling på en bil med nybilgaranti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2023 den 14.35, StigJ skrev:

Har ikke prøvd da jeg ikke har tilgang til slikt utstyr. Pluss jeg i grunnen ikke liker privat softwaretukling på en bil med nybilgaranti. 

Forståelig. Får se om det blir innkjøp etterhvert, men først må jeg nyte bilen litt i sin originale tilstand. Mye (!) nytt å sette seg inn i med dette hybrid-opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...