Jajasåvarviher Skrevet September 7, 2023 Share Skrevet September 7, 2023 (endret) Hei! Litt usikker på om dette er riktig sted og spørre? Men jeg har presis kjøpt en bmw 320d f31 som har 163hk.. som jeg har forstått så er dette altså «nedtrimmet» ? Eller tar jeg helt feil? Det jeg lurer på er det noen mulighet og å få bilen trimmet tilbake til 184hk? Om så er dette en enkel og «billig» jobb? Hvordan er det å få dette godkjent i vognkortet? Tusen takk for svar :)) Endret September 7, 2023 av Jajasåvarviher Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 8, 2023 Share Skrevet September 8, 2023 I utgangspunktet er det en veldig enkel jobb, for du fjerner bare utstyrskoden som går på nedjusteringen fra bilens FA/VO - og koder DDE. Da har du 184hk istedenfor 163. Dette har vært tatt opp før, og dessverre er det slik at du ikke får dette godkjent i vognkortet ettersom bilen er typegodkjent med denne nedjusteringen. Dog skal det utrolig mye til for at dette noensinne blir oppdaget på noen måte. fupsaker og Jajasåvarviher reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 8, 2023 Share Skrevet September 8, 2023 3 timer siden, ///M-ini95 skrev: I utgangspunktet er det en veldig enkel jobb, for du fjerner bare utstyrskoden som går på nedjusteringen fra bilens FA/VO - og koder DDE. Da har du 184hk istedenfor 163. Dette har vært tatt opp før, og dessverre er det slik at du ikke får dette godkjent i vognkortet ettersom bilen er typegodkjent med denne nedjusteringen. Dog skal det utrolig mye til for at dette noensinne blir oppdaget på noen måte. Er dette nok? Mener å huske man må flashe DDE med ny programvare i tillegg(?) Ellers får man det ikke godkjent nei, da må man til med M Performance kit, de kan godkjennes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 8, 2023 Share Skrevet September 8, 2023 8 minutter siden, awt skrev: Er dette nok? Mener å huske man må flashe DDE med ny programvare i tillegg(?) Jo selvfølgelig Var vel litt vagt å bare kalle det for "kode" awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå