Gå til innhold

Klone garasjeportåpner


rublings
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil anta, trykk og hold på den knappen du vil bruke på den nye, til den blinker noe rart, trykk så på knappen fra den du vil ha signal fra, sikkert noe blinking på den nye som bekrefter at den har sett et signal. Ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se om jeg finner instruksjonen, men man holder inne knapp 1, og deretter trykker knapp 2 for å sette den i programmeringsmodus.

Hvordan man gjør selve kopieringen avhenger litt av hvordan garasjeåpneren fungerer. Noen er «dumme», mens andre har rullerende koder.

Etter man har klonet kontrollen må man normalt programmere den til åpneren igjen. Det holder ikke å bare klone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

Jeg skal se om jeg finner instruksjonen, men man holder inne knapp 1, og deretter trykker knapp 2 for å sette den i programmeringsmodus.

Hvordan man gjør selve kopieringen avhenger litt av hvordan garasjeåpneren fungerer. Noen er «dumme», mens andre har rullerende koder.

Etter man har klonet kontrollen må man normalt programmere den til åpneren igjen. Det holder ikke å bare klone.

Takker. Jeg fikk den i programmeringsmodus og holdt inne knappen på gamle åpneren. Trykket så på knapp 1 på den nye, og fikk et litt forlenget rødt lys. Vet ikke om det er en bekreftelse, og porten funker ikke.

Er det mye styr å programmere til åpner? Ser for meg et skrekkscenario nå hvor disse garasjeport"haiene", som har avtale med 1000 borettslag i evig tid, ikke tillater å legge til "egne" åpnere 😐

Da vi fikk den nye åpneren fra leverandøren måtte den ikke programmeres til åpneren, men den var noen små vippebrytere inni. Disse måtte vi sette i riktige posisjoner for at den skulle virke. Kanskje dette har noe å si for typen fjernkontroll vi kan ha. Legger ved et bilde:

image.png.08a4ac8274263bd675cd129952d9807c.png

Edit: Never mind, det funker! Ingen koding til garasjeåpner nødvendig. Måtte bare finne en kopi av kodeprosessen, og nå virker det. O lykke! 😁

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...