Gå til innhold

Klone garasjeportåpner


rublings
 Share

Anbefalte innlegg

Da vi flyttet inn i nytt hus fikk vi med en plass i fellesgarasje. Portåpneren som fulgte med fungerte dårlig, og vi måtte ut av bilen for å få signalet gjennom. Vi gikk på en smell og kjøpte ny gjennom et firma som borettslaget har avtale med. Den funker fint, men er komisk stor i forhold til den gamle. Vi snakker nesten på størrelse med en kortstokk, og dermed ikke noe man ønsker å gå med i bukselommen. Dyr var den også.

Noen som har erfaringer med diverse åpnere man kan klone med den vi allerede har? Vil helst ha noe som føles litt solid og tåler en støyt. Den nye vi fikk gikk i bakken 1 gang og fløy i tusen biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Jeg har kjøpt flere universale fra eBay/aliexpress. Har gått fint å pare de.

Noen du har bedre erfaring med enn andre?

41 minutter siden, Otis skrev:

Man kan også kjøpe speil til bilen med garasjeportåpner og bruk det. Det gjorde jeg på mon bil og fellesanlegget. 

Det er jo kult når man kommer kjørende i allefall, litt verre når man skal inn i garasjen 😅 er dette et lett installasjon? Er det modell-spesifikke speil? Må det evt kodes?

36 minutter siden, E.C. skrev:

Blir nå i alle fall lett å se frekvensen du skal ha på den nye ;)

  Vis skjult innhold

alle har vel egentlig det "samme"

 

Ja, kan alltids ta en liten titt inni ja, men virker som at det er 2 alternativer som går igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen garasjeportekspert, men jeg har skjønt at det kan være utfordrende med å klone åpnere der porten har rullerende koder. Dog har jeg alltid lykkes med å sette opp mine speil mot garasjeport, men jeg vet jo ikke om det har vært rullerende koder eller ikke. Uansett - G30 ble levert med integrert garasjeportåpner i speilet fra fabrikk, så her kan du bare kjøpe et korrekt speil og plugge inn. For i3 må du trikse og mikse for å få laget et speil, men jeg foretrekker her også å bruke et G30-speil eller tilsvarende som base. Integrert garasjeportåpner i speilet trenger ikke å kodes, men det kjekt å gjøre det så man får med utstyrskoden i VO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er ingen garasjeportekspert, men jeg har skjønt at det kan være utfordrende med å klone åpnere der porten har rullerende koder. Dog har jeg alltid lykkes med å sette opp mine speil mot garasjeport, men jeg vet jo ikke om det har vært rullerende koder eller ikke. Uansett - G30 ble levert med integrert garasjeportåpner i speilet fra fabrikk, så her kan du bare kjøpe et korrekt speil og plugge inn. For i3 må du trikse og mikse for å få laget et speil, men jeg foretrekker her også å bruke et G30-speil eller tilsvarende som base. Integrert garasjeportåpner i speilet trenger ikke å kodes, men det kjekt å gjøre det så man får med utstyrskoden i VO.

Takk for informativt svar! Ingen anelse om hvilken type port det er, men både borettslaget og garasjeporten er gammel. Så dersom rullerende koder er fancy, så har vi det nok ikke her.

Er det et spesielt delenummer man må se etter? Finner bare ett speil hos GS, men jeg vil jo tro det finnes flere varianter. Prisen er jo litt avgjørende for om man gidder å prøve på dette, eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Otis skrev:

Dersom man ikke var forvirret fra før 😅 jeg skal se om jeg finner riktig speil utifra hvilket utstyr jeg har. Problemet er at jeg ikke har oversikten over det helt enda 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rublings skrev:

Takk for informativt svar! Ingen anelse om hvilken type port det er, men både borettslaget og garasjeporten er gammel. Så dersom rullerende koder er fancy, så har vi det nok ikke her.

Er det et spesielt delenummer man må se etter? Finner bare ett speil hos GS, men jeg vil jo tro det finnes flere varianter. Prisen er jo litt avgjørende for om man gidder å prøve på dette, eller ikke.

Da går det nok sikkert. Det fine med G-serie speilene er at disse nå går på samme frekvens slik at de takler både 315MHz, 434MHz og 868MHz. Du kommer nok til å ende på et sted mellom 2500-4000kr for et brukt speil til din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 14.9.2023 den 22.24, awt skrev:

Har egentlig god erfaring med alle jeg har testet. Disse kjøpte jeg nå sist;

https://www.aliexpress.com/item/1005003236673163.html

 

Da var disse ankommet, men jeg mangler instruksjoner for koding som skulle følge med. Du har vel ikke de liggende, eventuelt god husk? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...