BlueViking Skrevet Oktober 23, 2023 Share Skrevet Oktober 23, 2023 (endret) Har en 2016 BMW Active Tourer 218i, som jeg har kjøpt brukt. Det legger seg ofte rim på frontlyktene (led) nå som det har blitt frost. I f.eks. bilen var overrimt og -5 ute. Får fin varme i bilen og ruter tiner. Bilen gikk i 18 min. før jeg kjørte på jobb - 20 km og da jeg var framme hadde motoren vært igang i 45 min. Frontlyktene var da fortsatt dekket av rim og ikke mulighet for å se reflektoren inni lyktene. Som man kan anta så er det svært dårlig lys, som å kjøre med parklys. Kan heller ikke skrape av isen, da det er plastglass. Noen forslag - Er dette normalt ??? Endret Oktober 23, 2023 av BlueViking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 23, 2023 Share Skrevet Oktober 23, 2023 (endret) Lyktene utvikler ikke nok varme. Finnes div produkter til å hjelpe https://www.garasjetid.no/autoglym/9641/autoglym-de-icer-tiner-opp-frosne-bilvinduer-50c-500ml https://www.biltema.no/bilpleie/spylervaske/siktforbedrere/de-icer-2000040566 Endret Oktober 23, 2023 av Lars89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 23, 2023 Share Skrevet Oktober 23, 2023 Brukt en del den sprayen der, har også tint med hendene når det har vært "krise". Varmeflaske er en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet Oktober 23, 2023 Share Skrevet Oktober 23, 2023 Legg coating på så skal du se det hjelper en del😇 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueViking Skrevet Oktober 23, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2023 Har brukt sånt tidligere når man har det litt travelt. Men skal en være laget slik, og er godkjent? Har aldri hatt ett slik problem tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 23, 2023 Share Skrevet Oktober 23, 2023 Vanlig på LED-lykter ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueViking Skrevet Oktober 24, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2023 Takk for tilbakemeldinger, blir nok å ty til noen flasker deiceer 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 24, 2023 Share Skrevet Oktober 24, 2023 Hver høst tar jeg coating (rain off) på alle vinduer og lykter på bilene, det hjelper veldig på nettopp dette samt at drit og møkk ikke fester seg så enkelt til glasset, trenger all sikt og lys nå i mørketiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueViking Skrevet Oktober 24, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2023 Skal teste det 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå