Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 118 D med n47 2 l. 

 Registerkjede er slakt ved oppstart før strammeren får nokk oljetrykk. Går fint ved normal kjøring hører ikke noe da. Vet dette er normalt for denne typen motor men lurer på om det er noe som burde tas tak i nå ved å bytte registerkjede. Har hørt strammere kan byttes men er usikker 

Skrevet
1 time siden, gustavo_sund skrev:

Jeg har en 118 D med n47 2 l. 

 Registerkjede er slakt ved oppstart før strammeren får nokk oljetrykk. Går fint ved normal kjøring hører ikke noe da. Vet dette er normalt for denne typen motor men lurer på om det er noe som burde tas tak i nå ved å bytte registerkjede. Har hørt strammere kan byttes men er usikker 

Skal du bytte kjede så bytt alt :) du vil ikke opp med det flere ganger enn du må. Å jeg kan GARANTERE deg at du vil angre senere om du må opp med det 😂

 

har timingsett til utleie om du trenger :)

Skrevet
11 timer siden, Otis skrev:

Strammeren er en svakhet som ble forbedret.

Men er det nok og god nok olje?

Skal i teorien være god og nokk olje da dette ble bytta for rundt 7,5 k km siden 

Skrevet
20 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Her er bilder av ny vs gammel strammer.

Nye strammeren til høyre. Byttet den på min 2011 E90 med N57 i år.

PXL_20230414_205657974.thumb.jpg.b1927275f796cc4c81dcb50783b5dd92.jpg

 

Hva ble av kostnader i deler? Og ble rassling problemet løst?

 

Skrevet
3 timer siden, gustavo_sund skrev:

 hvor mye kosta det i deler å få fiksa det?

 

Delenummeret er opplyst og koster 900 på koed. Sjekk for all del med delekatalogen så du får rett del til din bil!

Skrevet (endret)
18 timer siden, gustavo_sund skrev:

Ble rasslinga ved oppstart løst og hvor mye kosta det i deler å få fiksa det?

 

Jeg byttet den som er oppgradering. Ingen ulyder i min motor, men nå vet jeg at strammeren gjør jobben sin fremover. Jeg bytter olje hver 10-12 tusen km og kjøre uten EGR og DPF. Lenge levere motoren.. :)

Endret av Øyvind L.
  • 3 weeks later...
Skrevet
På 7.11.2023 den 22.14, Øyvind L. skrev:

Her er bilder av ny vs gammel strammer.

Nye strammeren til høyre. Byttet den på min 2011 E90 med N57 i år.

PXL_20230414_205657974.thumb.jpg.b1927275f796cc4c81dcb50783b5dd92.jpg

 

Hva er torque spec på denne delen og trenger man  noe mer enn en 24 mm socket for delen?

Skrevet
9 timer siden, gustavo_sund skrev:

Hva er torque spec på denne delen og trenger man  noe mer enn en 24 mm socket for delen?

70Nm. På N57 er det litt trangt å få byttet den så trenger en skralle og en forlenger. Ellers ikke noe spesial verktøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...