gustavo_sund Skrevet November 6, 2023 Share Skrevet November 6, 2023 Jeg har en 118 D med n47 2 l. Registerkjede er slakt ved oppstart før strammeren får nokk oljetrykk. Går fint ved normal kjøring hører ikke noe da. Vet dette er normalt for denne typen motor men lurer på om det er noe som burde tas tak i nå ved å bytte registerkjede. Har hørt strammere kan byttes men er usikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2023 Share Skrevet November 6, 2023 Strammeren er en svakhet som ble forbedret. Men er det nok og god nok olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noclue90 Skrevet November 6, 2023 Share Skrevet November 6, 2023 1 time siden, gustavo_sund skrev: Jeg har en 118 D med n47 2 l. Registerkjede er slakt ved oppstart før strammeren får nokk oljetrykk. Går fint ved normal kjøring hører ikke noe da. Vet dette er normalt for denne typen motor men lurer på om det er noe som burde tas tak i nå ved å bytte registerkjede. Har hørt strammere kan byttes men er usikker Skal du bytte kjede så bytt alt du vil ikke opp med det flere ganger enn du må. Å jeg kan GARANTERE deg at du vil angre senere om du må opp med det 😂 har timingsett til utleie om du trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gustavo_sund Skrevet November 7, 2023 Forfatter Share Skrevet November 7, 2023 11 timer siden, Otis skrev: Strammeren er en svakhet som ble forbedret. Men er det nok og god nok olje? Skal i teorien være god og nokk olje da dette ble bytta for rundt 7,5 k km siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 7, 2023 Share Skrevet November 7, 2023 Her er bilder av ny vs gammel strammer. Nye strammeren til høyre. Byttet den på min 2011 E90 med N57 i år. sveigis og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gustavo_sund Skrevet November 7, 2023 Forfatter Share Skrevet November 7, 2023 Ble rasslinga ved oppstart løst og hvor mye kosta det i deler å få fiksa det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gustavo_sund Skrevet November 7, 2023 Forfatter Share Skrevet November 7, 2023 20 minutter siden, Øyvind L. skrev: Her er bilder av ny vs gammel strammer. Nye strammeren til høyre. Byttet den på min 2011 E90 med N57 i år. Hva ble av kostnader i deler? Og ble rassling problemet løst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 8, 2023 Share Skrevet November 8, 2023 3 timer siden, gustavo_sund skrev: hvor mye kosta det i deler å få fiksa det? Delenummeret er opplyst og koster 900 på koed. Sjekk for all del med delekatalogen så du får rett del til din bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 8, 2023 Share Skrevet November 8, 2023 (endret) 18 timer siden, gustavo_sund skrev: Ble rasslinga ved oppstart løst og hvor mye kosta det i deler å få fiksa det? Jeg byttet den som er oppgradering. Ingen ulyder i min motor, men nå vet jeg at strammeren gjør jobben sin fremover. Jeg bytter olje hver 10-12 tusen km og kjøre uten EGR og DPF. Lenge levere motoren.. Endret November 8, 2023 av Øyvind L. Otis og gustavo_sund reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gustavo_sund Skrevet November 30, 2023 Forfatter Share Skrevet November 30, 2023 På 7.11.2023 den 22.14, Øyvind L. skrev: Her er bilder av ny vs gammel strammer. Nye strammeren til høyre. Byttet den på min 2011 E90 med N57 i år. Hva er torque spec på denne delen og trenger man noe mer enn en 24 mm socket for delen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 30, 2023 Share Skrevet November 30, 2023 9 timer siden, gustavo_sund skrev: Hva er torque spec på denne delen og trenger man noe mer enn en 24 mm socket for delen? 70Nm. På N57 er det litt trangt å få byttet den så trenger en skralle og en forlenger. Ellers ikke noe spesial verktøy. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gustavo_sund Skrevet Desember 1, 2023 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2023 Ok takk for sjapt svar Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå