gustavo_sund Skrevet November 6, 2023 Skrevet November 6, 2023 Jeg har en 118 D med n47 2 l. Registerkjede er slakt ved oppstart før strammeren får nokk oljetrykk. Går fint ved normal kjøring hører ikke noe da. Vet dette er normalt for denne typen motor men lurer på om det er noe som burde tas tak i nå ved å bytte registerkjede. Har hørt strammere kan byttes men er usikker
Otis Skrevet November 6, 2023 Skrevet November 6, 2023 Strammeren er en svakhet som ble forbedret. Men er det nok og god nok olje?
Noclue90 Skrevet November 6, 2023 Skrevet November 6, 2023 På 6.11.2023 den 21.45, gustavo_sund skrev: Jeg har en 118 D med n47 2 l. Registerkjede er slakt ved oppstart før strammeren får nokk oljetrykk. Går fint ved normal kjøring hører ikke noe da. Vet dette er normalt for denne typen motor men lurer på om det er noe som burde tas tak i nå ved å bytte registerkjede. Har hørt strammere kan byttes men er usikker Expand Skal du bytte kjede så bytt alt du vil ikke opp med det flere ganger enn du må. Å jeg kan GARANTERE deg at du vil angre senere om du må opp med det 😂 har timingsett til utleie om du trenger
gustavo_sund Skrevet November 7, 2023 Forfatter Skrevet November 7, 2023 På 6.11.2023 den 22.01, Otis skrev: Strammeren er en svakhet som ble forbedret. Men er det nok og god nok olje? Expand Skal i teorien være god og nokk olje da dette ble bytta for rundt 7,5 k km siden
Øyvind L. Skrevet November 7, 2023 Skrevet November 7, 2023 Her er bilder av ny vs gammel strammer. Nye strammeren til høyre. Byttet den på min 2011 E90 med N57 i år. sveigis og Otis reagerte på dette 2
gustavo_sund Skrevet November 7, 2023 Forfatter Skrevet November 7, 2023 Ble rasslinga ved oppstart løst og hvor mye kosta det i deler å få fiksa det?
gustavo_sund Skrevet November 7, 2023 Forfatter Skrevet November 7, 2023 På 7.11.2023 den 21.14, Øyvind L. skrev: Her er bilder av ny vs gammel strammer. Nye strammeren til høyre. Byttet den på min 2011 E90 med N57 i år. Expand Hva ble av kostnader i deler? Og ble rassling problemet løst?
PIIIPower Skrevet November 8, 2023 Skrevet November 8, 2023 På 7.11.2023 den 21.33, gustavo_sund skrev: hvor mye kosta det i deler å få fiksa det? Expand Delenummeret er opplyst og koster 900 på koed. Sjekk for all del med delekatalogen så du får rett del til din bil!
Øyvind L. Skrevet November 8, 2023 Skrevet November 8, 2023 (endret) På 7.11.2023 den 21.33, gustavo_sund skrev: Ble rasslinga ved oppstart løst og hvor mye kosta det i deler å få fiksa det? Expand Jeg byttet den som er oppgradering. Ingen ulyder i min motor, men nå vet jeg at strammeren gjør jobben sin fremover. Jeg bytter olje hver 10-12 tusen km og kjøre uten EGR og DPF. Lenge levere motoren.. Endret November 8, 2023 av Øyvind L. gustavo_sund og Otis reagerte på dette 2
gustavo_sund Skrevet November 30, 2023 Forfatter Skrevet November 30, 2023 På 7.11.2023 den 21.14, Øyvind L. skrev: Her er bilder av ny vs gammel strammer. Nye strammeren til høyre. Byttet den på min 2011 E90 med N57 i år. Expand Hva er torque spec på denne delen og trenger man noe mer enn en 24 mm socket for delen?
Øyvind L. Skrevet November 30, 2023 Skrevet November 30, 2023 På 30.11.2023 den 11.24, gustavo_sund skrev: Hva er torque spec på denne delen og trenger man noe mer enn en 24 mm socket for delen? Expand 70Nm. På N57 er det litt trangt å få byttet den så trenger en skralle og en forlenger. Ellers ikke noe spesial verktøy. sveigis reagerte på dette 1
gustavo_sund Skrevet Desember 1, 2023 Forfatter Skrevet Desember 1, 2023 Ok takk for sjapt svar Øyvind L. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå