Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 118 D med n47 2 l. 

 Registerkjede er slakt ved oppstart før strammeren får nokk oljetrykk. Går fint ved normal kjøring hører ikke noe da. Vet dette er normalt for denne typen motor men lurer på om det er noe som burde tas tak i nå ved å bytte registerkjede. Har hørt strammere kan byttes men er usikker 

Skrevet
  På 6.11.2023 den 21.45, gustavo_sund skrev:

Jeg har en 118 D med n47 2 l. 

 Registerkjede er slakt ved oppstart før strammeren får nokk oljetrykk. Går fint ved normal kjøring hører ikke noe da. Vet dette er normalt for denne typen motor men lurer på om det er noe som burde tas tak i nå ved å bytte registerkjede. Har hørt strammere kan byttes men er usikker 

Expand  

Skal du bytte kjede så bytt alt :) du vil ikke opp med det flere ganger enn du må. Å jeg kan GARANTERE deg at du vil angre senere om du må opp med det 😂

 

har timingsett til utleie om du trenger :)

Skrevet (endret)
  På 7.11.2023 den 21.33, gustavo_sund skrev:

Ble rasslinga ved oppstart løst og hvor mye kosta det i deler å få fiksa det?

 

Expand  

Jeg byttet den som er oppgradering. Ingen ulyder i min motor, men nå vet jeg at strammeren gjør jobben sin fremover. Jeg bytter olje hver 10-12 tusen km og kjøre uten EGR og DPF. Lenge levere motoren.. :)

Endret av Øyvind L.
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...