Gå til innhold

BMW E28 speilbryter ønskes kjøpt


jokkeeng
 Share

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at du har ledninger over til høyresiden? De gjorde mye rart med speilene på 80 tallet. Spesielt hvis det er en importbil. Siden det ikke var påbudt med speil i Tyskland så hendte det at de bare skrudde på et speil uten og trekke ledninger når de importerte bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de alltid monterte el-speil på høyre siden også selv om de ikke alltid dro ledningene over. Som sagt så fant de på mye rart. Har du tatt av speilet og sjekket at det er koblet til noe sted?

Her ser du koblingen så ser du også hvilke ledningsfarger du skal lete etter.

 image.thumb.png.eb0e60b4675b7bb7eb93afa2df57d205.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Da har jeg litt å forske på.
Nei har per nå ikke demontert å sjekka at speilet er tilkoblet.
Bilen det er snakk om er en 1984 mod, om det kan ha noe i si ifht om de endret praksis da eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det skiller på årsmodellene, heller på hvor mye kundene ville betale. På 80 tallet var ekstrautstyr latterlig dyrt p.g.a. norske avgifter. Har sett både E12, E21 og E28 med elektriske høyre speil som ikke er koblet opp.

Uansett hvis du ser på skjemaet så ser du at clutchen i begge speilene blir aktivert når du kjører de høyre-venstre, du vil høre det klikker på begge sider hvis det høyre speilet er tilkoblet.  

Den bryteren du etterlyser koster for øvrig under 1000 kr. ny men mangler du ledningene så trenger du de i begge dørene og en ledningsbunt under dashbordet som går fra høyre til venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for utfyllende og forklarende svar, kan sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Har for å si det sånn nok å ta tak i, kanalene skal sveises blandt annet. Bare arti med ekstrautstyr og at ting funker som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...