Gå til innhold

Bmw 320D eller i?


KristianI
 Share

Anbefalte innlegg

2016/17-modell har de motorene som ansees som et trygt kjøp. Videre er servicehistorikken viktig og videre vedlikehold fremover. Det har vært/er innkalling på EGR, så dette må man passe på. Ellers så gir jo kilometerstand en pekepinn på hva som kommer av delebytte fremover(pekepinn, ikke fasit). Uansett om du går for diesel eller bensin så er 3-serie F30/F31/F34 flotte biler :) Vurderer du F31 så titt også på F34(3GT), vurderer du F30, titt også på F36(4GC). 

Bensin eller diesel, hva er på bruksmønsteret ditt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en f20 nå og sitter å venter på deler til egr inkalling selv😅. Har en del småkjøring og turen til jobb tar ikke mer enn 20 min, så bilen er jo god å varm når jeg er fremme (diesel). Den 2017 320i har bare gått 68k som er jo lite. Regner med dekk er utslitt snart hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 2018 320i (f31) frem til januar i år. Veldig fornøyd! 

Det jeg hadde av problemer var setevarme i førersetet, samt horn som ikke virket(!) Begge deler ble tatt på garanti. Fikk inntrykk av at horn-problemet var en kjent feil på disse bilene. I tillegg fikk jeg lyd i en knirkeforing bak, helt på slutten mens jeg eide den (ikke garanti).

Bensinmotoren blir utrolig fort varm på vinteren. Jeg hadde i tillegg Webasto i min. 

Snittforbruket på min på de tre årene jeg hadde den var 0,77. På langkjøring i 60-80-soner kunne forbruket komme ned mot 0,5 (i følge kjørecomputeren). Så en diesel er nok mer økonomisk i drift. 

Og så blir det litt smak og behag om man foretrekker bunndraget i en diesel eller turtallsvilligheten til en bensin. 

Edit: Jeg synes lydbildet til B48-motoren er overraskende bra til å være en 4-sylindret motor

Endret av kln66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tipper du fort ender på 35 - 40.000,- nå.  

I tillegg er det greit å være klar over at Webastoen ikke varmer motoren, den varmer kun kupeen (dvs kjølevæsken sirkulerer ikke i motoren, kun i registeret). Årsaken er visstnok noe med at motoren vil gi feilkoder hvis den får varm kjølevæske inn på en ellers kald motor. Dette har liten praktisk betydning, for motoren blir fort varm. Ulempen er selvfølgelig at man ikke har nytte av Webastoen til å spare motoren for den ekstra slitasjen kaldstarter innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...