Gå til innhold

Ista+ Standalone pluss kabel. Feiler!


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere flinke folk. Jeg er kommet i det ærend at jeg skal servere dere en julenøtt av de store … og utfordringen er å løse den. Vinneren vil få en kode på pm fra et gavekort på ukjent hemmelig sum.  
 

Bmw e91 320dx 2009 facelift. 
 

laptop: 

installert Ista+ standalone

Kjørt full installasjon. Over 400 GB

plugget inn kabel og installert drivere 

vært i enhetsbehandling og skiftet com port til 1. skiftet latency til 1. 

åpnet obd.ini og skiftet til com 1 

åpnet ediabas og skiftet fra remote til STD:OBD 

åpnet ista og skiftet til tilkobling ediabas

Har gjort alt dette ca en million ganger. 
 

brukte kabelen i flere forskjellige posisjoner ( bryter på kabel ) til jeg fant ut den skal stå helt til høyre. 
 

prøver å skrive inn vin nummer i ista for å se om det kan gjøre noe, men vin er ukjent. 
 

Hvis jeg påstår hardnakket at kabelen er i orden … hva kan årsaken være da ? Merkelig at det alltid skal være meg som har ekstra utfordringer med slik og at ting ikke virker selv etter å ha sett og prøvd alt av løsninger på de vanligste problemene med ISTA denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Da ble jeg neimen meg usikker. Jeg mente at du uansett måtte bruke en justert versjon av ediabas for å få det til å fungere.

Om du ikke må det, så er det jo rart at du ikke får det til å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer INPA da? Best practice er vel å starte INPA først for å se at kommunikasjonen er i orden før man avslutter INPA og starter ISTA. Begge bruker samme konfig. Fungerer ikke INPA, så har du ett kabelproblem.
Har kabelen Kina-chip må det legges til noe en plass for at kabelen skal fungere. Andre ( @Otis?) har nok bedre kontroll på den biten. Har kabelen fungert på annen pc kan det hende at rette drivere var lagt inn på den PC-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis @PIIIPower @Øyvind L.  tusen takk for svar gode mennesker. 

Jeg fikk filen / pakken med ISTA av han vel kjente ShawnsSheridan på bimmerfest. Jeg har skrevet litt med ham også.  Dette skal altså være en standalone versjon som ikke skal trenge hverken standar tools eller annet installert. Det er etter hvert sikkert flere 1000 som har fått filen fra ham som ikke opplever at det ikke virker. 

versjonen kommer med egen mappe ediabas som ligger i 

C:\EC-APPS\ISTA\Ediabas

i den mappen skal jeg forandre ediabas.ini der skal jeg passe på at det ikke står REMOTE men STD:OBD 

Så skal jeg finne en fil i samme mappe som OBD.ini. Den skal jeg passe på står på com1 da den kommer som com3 

Disse to har jeg forandret og laget slik dem skal være. 

i tillegg har jeg gått inn i enhetsbehandling og funnet kabelen. Her har jeg også gått i innstillinger og skiftet til comport1 og satt latency til 1. 

Jeg tok etter mitt første innlegg i denne posten og slettet hele pcen. tilbakestilte hele skiten i og med at jeg kun skal bruke den til diagnose på bil. Jeg lastet ned ISTA+ på nytt. Det vil si at pcen har kun et program installert nå og det er ISTA+ 

jeg har fikset ediabasfilen, men nå finner jeg ingen OBD fil i mappen lenger. MERKELIG. Så jeg får ikke skiftet den. 

Noen flere tanker fra dette ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...