Gå til innhold

Problem med fjernlys og blinklys E61 525D 2006

holimar
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2006 E61 525D. Fjernlys på bilen virker bare av og til, når jeg prøver skru på fjernlys med bryteren skjer ingenting. Har prøvd vendebryteren i Auto og i lys på, ingen forsjell. Blinklys også oppfører seg merkelig (samme bryter) da kun de 3 blinkene for feltbytte virker, ikke i konstant blinking. Koblet til en diagnose, og fikk blant annet disse feilkodene. Noen som kan hjelpe meg? Se bilder. 

VIN på bilen er WBANJ51030B438964

IMG_2715.jpeg

IMG_2714.jpeg

IMG_2713.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at du har enten et bryterproblem eller et problem med kobling mellom der bryteren i rattstammen kobles til (SZL) og lysmodulen. Har du tuklet noe med rattstammen i det siste? Får du aktivert lys via diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bilen nylig, har ikke tuklet med rattstammen. På diagnosen var der en bryter test, såg ut til at bryteren registrerte på alle knappene når jeg testet men ingen virket. Glemte si at de knappene for displayet også virker ikke.

Endret av holimar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg trolig demontert rattet og sjekket kontakten fra bryter mot SZL, samt tilkoblingen inn på SZL (bak, nede under rattet) samt standardkodet SZL. På live data kan du se fra ulike moduler, så om ditt diagnoseutstyr har muligheten til det bør du sjekke hva som registreres både på SZL og på lysmodul (LM).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...