Gå til innhold

Bmw 318d 2007 mod vil plutselig ikke starte, den kinner ikke i det hele tatt


Andiman
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tok nettopp diagnose og fikk opp feilkodene: A0C1 CAS: Output, terminal 50. Og A0C2 CAS: Output, terminal 50 RS.

Noen som vet hva det kan bety? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det betyr at CAS registrerer ikke at motoren snurrer rundt. Og det stemmer jo.

Men forsøk å snurre motor rundt for hånd. Det virker på meg som at du har en motor som ikke lar seg snurre rundt. For du sier at du har forsøkt alle tips mht til strøm, og man hører tydelig at startmotoren din forsøker å snurre motor, men klarer det ikke.

Det er en veldig liten sjanse for at du har defekt start motor på en måte. Siden du bare stoppet motor og så ville den ikke starte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er enda en link til noen med samme feilkoder. i kommentarfeltet på den videoen så hadde en fikset samme problem med nytt batteri. Jeg ville ha satt batteriet du har nå på lading, gjerne med batterifrakoblet bil , slik at du er sikker på at det er fullladet når du setter det tilbake. Har du prøvd å slette feilkodene du får opp?

Angående målt volt på batteri (når batteri ikke er under belastning) så fant jeg en tabell som viser hvor mye batteriet er oppladet:

 

MTk1MDI4MjM1MzI5NzQyMDIz.webp.beed8214597855228de38ded9dedd4f2.webpMTk1MDI4MjM1MzI5NzQyMDIz.webp.beed8214597855228de38ded9dedd4f2.webp

 

så hvis du måler bare ca 12v så er batteriet kun halv fullt ladet.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Otis skrev:

Jeg mener det betyr at CAS registrerer ikke at motoren snurrer rundt. Og det stemmer jo.

Men forsøk å snurre motor rundt for hånd. Det virker på meg som at du har en motor som ikke lar seg snurre rundt. For du sier at du har forsøkt alle tips mht til strøm, og man hører tydelig at startmotoren din forsøker å snurre motor, men klarer det ikke.

Det er en veldig liten sjanse for at du har defekt start motor på en måte. Siden du bare stoppet motor og så ville den ikke starte igjen.

Jeg hører ikke at startmotoren prøver, hører bare en klikkelyd inne i bilen når jeg trykker på start knappen. Og når jeg satt strøm rett på starteren var det ingen lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, dopus skrev:

Her er enda en link til noen med samme feilkoder. i kommentarfeltet på den videoen så hadde en fikset samme problem med nytt batteri. Jeg ville ha satt batteriet du har nå på lading, gjerne med batterifrakoblet bil , slik at du er sikker på at det er fullladet når du setter det tilbake. Har du prøvd å slette feilkodene du får opp?

Angående målt volt på batteri (når batteri ikke er under belastning) så fant jeg en tabell som viser hvor mye batteriet er oppladet:

 

MTk1MDI4MjM1MzI5NzQyMDIz.webp.beed8214597855228de38ded9dedd4f2.webpMTk1MDI4MjM1MzI5NzQyMDIz.webp.beed8214597855228de38ded9dedd4f2.webp

 

så hvis du måler bare ca 12v så er batteriet kun halv fullt ladet.

Ja, jeg prøvde og slette feilkodene, men de kommer opp igjen. Jeg får prøve og lade batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det var vist dårlig jord 😅 Fikk nok ikke bra nok kontakt sist jeg prøvde med en enkstra jordkabel på motoren. Men, er det noen som vet hvor jordkabelen(ene) er? Jeg vet ikke om det er fler. Sitter den nede ved starteren? Og hvordan kommer man seg til den eventuelt, er det lettest under bilen?

Jeg har en M47N2 motor forresten, hvis det har noe og si på hvor jordingskablene er :D 

Endret av Andiman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...