Gå til innhold

BMW F10, fukt i venstre frontlykt og feilmeldinger


KEA
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Godt Nyttår alle sammen. Jeg har en 2012 535d med fukt i venstre hovedlykt grunnet sprekk i lykteglasset. Bilen har Adaptive Xenon frontlykter. Nylig fikk jeg to feilmeldinger: Turn indicator front left failure og Side/daytime lights fault. 
Jeg har sett på YouTube hvordan man kan skifte defekt lykteglass. Jeg har kjøpt nytt lykteglass og akter å prøve (Har skrudd og mekket mye opp gjennom årene). 
Det skal bli spennende å se hvor mye synlige fuktskader det er i kontakter og kretskort etc.

Er det noen med tilsvarende erfaring her som har byttet drivmodul for adaptive xenonlys som jeg vurderer å kjøpe?
Må jeg også vurdere å bytte andre moduler for å bli kvitt feilmeldinger?

Det skal bli interessant å høre om noen har erfaringer med dette. Ny lykt med alle deler og arbeid koster nesten kr 35.000,- (En god bekjent kjøpte ny lykt i høst)
 

Ha en fin dag.

 

Mvh

KEA

IMG_4128.jpeg

IMG_4122.jpeg

 

Endret av KEA
Privacy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en feil som går igjen ja, finnes noen tråder om dette på forumet her. Se opp for irr og ledningsfeil/brudd ved kontakter og sjekk gjerne den andre siden også. Modulen må registreres/kodes til bilen om jeg husker rett, men det skal være mulig å komme unna med en brukt modul. Sjekk f.eks. realoem.com for å sjekke delenumre som går overens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er en av original politiet får du jo en del lykter og moduler fra andre leverandører og, ikke sikkert de leverer noe dårligere enn BMW, som allerede har rykte for litt dårlige lykter. Jeg hadde mye feil på mine lykter en periode (E90 M3), fukt som til slutt rant ned i bunnen på lykt og inn i Xenon ballast. Ikke smarteste plasseringen å legge slike moduler på. Jeg kjøpte Magneti Marelli, fant de på EBay i Latvia, og sparte noen lapper på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...