Gå til innhold

"Kasse" til mellomtone i dører


Anbefalte innlegg

Skal bytte ut diverse for å få litt bedre lyd i min F20 med 676 anlegget. Har søkt litt rundt for å finne ut om noen har "kasser" i dørene for 4" mellomtonene, men kan ikke finne noe. Antar at jeg ikke finner opp kruttet her og det egentlig ikke har noe for seg. Eller hva tenker dere som har litt mer peil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt tenkes at det har noe for seg men kanskje jeg ville begynt med det som er enklere å få til,  skifte ut den originale forsterkeren med en kraftigere med DSP slik som MATCH UP 7BMW - bassbrothers.no  eller GLADEN SoundUP BMW S676 HiFi, GA-SU-BM-S676-C - Nautiluz Creation (nzc.no) så får du i hvert fall tatt ut fullt potensial av de høyttalerne du allerede har. Jeg skiftet selv forsterker til Match up 7 og det var god forskjell fra den originale fra Harmon Kardon. .  Om du likevel ønsker å gå for en kasse i dørene så er kanskje Nautiluz Creation Bilstereo (nzc.no)  et lurt sted å sjekke ut hva de kan tilby av custom bygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar 🙂 Det blir forsterkerbytte også. 

Jeg har mulighet for å 3D-printe en løsning for høytalere, men tenkte på om det var verdt å bruke tid på det. Som et lite prosjekt hadde det i alle fall vært gøy å prøve. Usikker på om det vil være nok rom bak for å få tilfredsstillende volum til 4" mellomtone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde E39 hadde jeg spesialtilpasset kasse for dørsidene foran, med plass til 4" og to 6.5" elementer, husker ikke hvor jeg kjøpte de, men var ett Italiensk firma som lagde de, kjørte da en 6.5" Tang band og en 4" Tang band i hver dør foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ser du vurderer å bytte forsterker også, har du sett annonsen min ? 😊 Ettersom du har hifi 676 er denne plug and play. Subwooferene er også en bra oppgradering selv i forhold til HK anlegget jeg hadde, i mine ører i hvertfall 😊

https://bimmers.no/forums/topic/827631-match-up7-bmw-og-2-stk-ground-zero-8-2ohm-subwoofere-tilsalgs/

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, KimC skrev:

Tenkte ikke å bygge om dørsidene, kun bruke de originale hullene 🙂

@Haug530D hvordan er Tang Bang høytalere? Ser rimelige ut.

Tang Band er rimelige og bra ja, va utrolig bra slaglengde i de jeg hadde, eller mye bass. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...