Gå til innhold

Ny Bruktbil


 Share

Anbefalte innlegg

Ha akkurat fått hjem min Bmw x3 M Sport X-drive Automat 2018mod 190 hk Disel.

Er fullstendig ukjendt med BMW og spør derfor hva skal jeg passe på og hva er de vanligste feilene her?

170_1380068141.jpg

Endret av SteinarS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med flott bil - ikke så mange av disse på dette forumet. 

Tror ikke det er så mye å bekymre seg over, men som på alle nye biler ville jeg vurdert maskinskadedekning på forsikringen for å være dekket for de verste overraskelsene. 

Ellers er jo xDrive til BMW utsatt for slitasje om du kjører med stor forskjell på rulleomkrets på dekk foran og bak. Spesielt aktuelt på sommerhjul med annen dimensjon bak enn foran og hvor det anbefales stjernemerkede dekk.

Ville ellers prøvd å tatt servicer på et verksted som klarer å logge servicehistorikken iDrive. Jeg tror det hjelper på evt. senere salg om du det "grønn ok" på alle servicer. Et mellomskift mellom oljeskift intervallene til BMW er det også mange som anbefaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med ny bil!

Jeg har en helt lik bil, men det er en 2019 modell. Veldig god bil på alle måter, så jeg tror du blir godt fornøyd med denne.

Som Laffe sier, så kan det være lurt med maskinskadeforsikring, for garantien er vel akkurat gått ut ?

Eller så kan det lønne seg å ta oljeskift på motor oftere en de 30000 km som Bmw opererer med. Du kan også sjekke om det har vært skiftet olje på girkasse og fordelingsgirkasse, og evt. få gjort dette preventivt. Dette kommer litt an på hvor langt den har gått. Jeg fikk skiftet EGR kjøler på garanti/tilbakekalling sist sommer, så du kan også sjekke om detter gjort.

Lykke til med bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra tilbakemeldig karer, takker så mye. Ja jeg har maskinskadeforsikring/drivlinje. Er gammel bilmann, men har aldri skrudd BMW, reagerte på 30 000 km intervall på oljeskift ja, men som jeg forsto så var den adaptiv? Kommer nok til å skifte hvert år. Bilen er gått 66 000 km, dette med girolje og mellomkasseolje har jeg ikke tenkt på, takk for dette tipset.

Har fått melding om EGR kampanje så har bestil time til BMW verksted.

Har erfart at nå er det orginalverksteder som gjelder, småting føler jeg er greit på allroundverksteder, men som gammel mekanikker på allroundverksted så tør jeg påstå at man mister en del oppdateringer.

Ha en flott BMW dag videre karer, dette skal bli gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...