utforbakken Skrevet Februar 12, 2024 Skrevet Februar 12, 2024 Hei. Fikk problemer med bilen (2009 E61 ), da den vistnok ble tom for strøm. fikk feilkode 004A63, DDE:EWS tampering nÃ¥r jeg brukte Carly. Fikk lÃ¥ne en laptop med insta installert og gjorde et forsøk med denne. Fikk da opp melding om at den ikke klarte Ã¥ koble til bilen. Lastet ned og installerte ISTA pÃ¥ min egen laptop (ISTA_standlone_installer_4.32.15) lastet ned fra Bimmermmerdiagnostics)). Installasjonen gikk greit, men fikk ikke koblet til bilen. Har lest utallige poster rundt omkring med hva som kan være galt. Har endret i Edibas osv. NÃ¥r jeg kobler til, fÃ¥r jeg opp melding om at VIN ikke kan leses fra bilen. NÃ¥r jeg legger inn VIN manuelt, fortsetter programmet Ã¥ surre i ca 15 min, før jeg fÃ¥r frem noe slikt: Er det noen som har en liten ide om hva som kan være feil her? FÃ¥r kontakt med alt nÃ¥r jeg kjører Carly, sÃ¥ jeg har en mistanke om at det er et eller annet jeg har oversett.Â
E.C. Skrevet Februar 12, 2024 Skrevet Februar 12, 2024 Hvilken adapter kjører du? Som regel greit å teste tilkobling via inpa da det er et mye raskere program. utforbakken reagerte på dette 1
utforbakken Skrevet Februar 12, 2024 Forfatter Skrevet Februar 12, 2024 Ja, forsøkte det ogsÃ¥, fant raskere ut at noe ikke fungerer. SÃ¥ ut som det koblet seg til, men da jeg forsøkte Ã¥ bruke det, kom det opp en eller annen feilmelding om at det ikke kunne lese fra bilen. (dette var sent i natt, husker ikke helt hva det stod). Jeg bruker en K+Dcan kabel.Â
Otis Skrevet Februar 12, 2024 Skrevet Februar 12, 2024 Har du bryter på kabel i rett posisjon? Har du satt com1 eller rett com i obd.ini fila? Har du satt ediabas konfigurator til USB? Har du satt rett latency med 0 msec i enhetsbehandling? Kommer den hvite E nede i systrayet, når du starter kommunikasjon med feks INPA? utforbakken reagerte på dette 1
utforbakken Skrevet Februar 12, 2024 Forfatter Skrevet Februar 12, 2024 Hei. Om jeg har forstÃ¥tt dette riktig, er bryteren pÃ¥ kabelen riktig i 3 av posisjonene? Enten helt til høyre eller venstre er feil? Har i alle fall forsøkt flere. Alle innstillingene du nevner tror jeg er riktig, bortsett fra latency som jeg ikke fÃ¥r lavere enn 1. Og E kommer frem nÃ¥r jeg starter kommunikasjon ja. Har tatt noen screenshots:  Â
E.C. Skrevet Februar 12, 2024 Skrevet Februar 12, 2024 (endret) sett com9 til com1 edit: jeg ser du har redigert til com9 i den ene filen, men disse blir ofte kranglete om de ikke står på com1, så jeg hadde prøvd det. Endret Februar 12, 2024 av E.C. utforbakken reagerte på dette 1
utforbakken Skrevet Februar 12, 2024 Forfatter Skrevet Februar 12, 2024 Hadde det til å begynne med, men det står i veiledningen com9, så jeg prøvde det også. Men kan prøve igjen med Com1
utforbakken Skrevet Februar 12, 2024 Forfatter Skrevet Februar 12, 2024 I alle dager. Et eller annet begynte å fungere her😃. Da gjenstår det bare å finne ut hvordan en kan få synkronisert startsperren. E.C. reagerte på dette 1
Otis Skrevet Februar 12, 2024 Skrevet Februar 12, 2024 Synk av startsperre kan gjøres direkte i inpa. utforbakken reagerte på dette 1
utforbakken Skrevet Februar 12, 2024 Forfatter Skrevet Februar 12, 2024 Fikk det til med ista og en kanne kaffe 😀 Otis og E.C. reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå