Gå til innhold

Startproblemer - BMW X3 (E83) 2.0d 2006-modell


henrike-g
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BMW X3 (E83) 2.0d 2006-modell hvor jeg har byttet starter. Selv om starter er ny, hender det at den ikke starter, men så gjør den det igjen og starter flere ganger uten problemer. Har noen av dere tanker om hva problemet kan være eller har opplevd det samme på deres biler? Har sjekket jording og den er fin. Det er nok strøm på batteriet og batteriet er rimelig nytt.

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Otis skrev:

Når du skriver "starter ikke", hvordan definerer du det?

Tenningen går på, men den er helt død ellers. «Drar» ikke rundt om du forstår hva jeg mener. Starter om jeg setter den i 2. gir (manuelt gir) og triller bilen i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Otis skrev:

Har du evt sjekket om bilen mener at den sender startsignalet?

31 minutter siden, Otis skrev:

Ok. Det betyr at startmotoren ikke får signalet om å starte. Det kan være defekt solenoid. Har du sjekket den?

 

Takk for input. Skal undersøke. 👍👍😃

40 minutter siden, Otis skrev:

Når du skriver "starter ikke", hvordan definerer du det?

Tenningen går på, men den er helt død ellers. «Drar» ikke rundt om du forstår hva jeg mener. Starter om jeg setter den i 2. gir (manuelt gir) og triller bilen i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå nylig en annen her inne med lignende problem som også mente at jording og pluss var ok, men det var visst der problemet lå. Sjekk en runde ekstra og mål gjerne spenning under panseret ved startforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Ok. Det betyr at startmotoren ikke får signalet om å starte. Det kan være defekt solenoid. Har du sjekket den?

Hei igjen. 
 

Kan du fortelle meg hvor solenoiden sitter? Solenoid er det samme som magnetkontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, E.C. skrev:

Det var nå nylig en annen her inne med lignende problem som også mente at jording og pluss var ok, men det var visst der problemet lå. Sjekk en runde ekstra og mål gjerne spenning under panseret ved startforsøk.

Takk. 
 

Vet du hvor solenoid (magnetkontakt) sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Otis mente innslaget på starter ja, "den lille klumpen", men hvis du har en helt ny starter så er jo ikke det så veldig sannsynlig.

Måler du spenning inn på starter ved oppstart og den faller til ca. 0V så vet du ganske sikkert at jord eller tilførsel er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...