Gå til innhold

X5 E70 2008 Starter ikke….


Epett11
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk 😃 Jeg er helt ny her på forumet, men mange års Bmw eier..

Har en X5 E70 2008 mod, som brått ikke ville starte.. -Kona skulle ut et ærend, startet opp og rygget ca 1 m før den spratt i park, og ikke starter mer.. 

Jeg målte batteriet og synes det var lav spenning - Byttet uten hell..

når jeg byttet batteri, så var det en merkelig lyd i releet i bagasjerommet. -Byttet uten hell..

byttet nettop Gløderelé og glødeplugger, (samt olje og filter, når jeg først var igang) Den starter fremdeles ikke.. Ingen feillamper vises, den bare står og kimer og kimer… 

 

ideér? Før jeg blir gal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du plugger ut kontakta og måler på den delen som sitter igjen i bilen/motoren. Multimeter på motstand (ohm). Noter ned verdiene. De skal være rimelig like.

Ellers er det en god ide å lese ut feilkoder.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isee, takk for tips, det gjøres NU. Men feilkoder har jeg ikke verktøy til å lese av. Og x5 e70 aut. Er ikke dritsmidig å få til verksted når ikke den går for egen maskin heller🫣 håpa her, bare at noen hadde samme bil med samme problem, forrige uke😂 er så sykt irriterende au.. var ‘’sikker’’ på at det måtte være glødeplugger og relé jeg….. fikk opp glødelampe en god stund før den takket for seg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så enkelt nei. BMW etter år 1995 må du fort ha diagnoseverktøy for å feilsøke, eller betydelig systemkunnskap for å feilsøke relevante enkeltkomponenter. Det er heller ikke slik at tilsynelatende likt problem hos noen andre har samme årsak eller løsning som det du har, så det å kaste deler på bilen basert på andres suksesshistorier er en heller tvilsom og dyr strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P260-Throttle-valve actuator, activation: Open circuit

P14A7-Diesel particulate filter: Exhaust gas pressure above maximum value, filter very heavily loaded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du kan lese av trykk før dpf under startforsøk med feilkodeleseren du kjøpte?

Om du får løsnet dpf nok (sitter vel rett ved turbo på den) så får du i alle fall testet om det er der det ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tatt ut  DPF, og driver å prøver å rense den. Men spørsmål!? - Hvis jeg skjærer ut allt driten inni og monterer en tom ‘’Dpf’’ (Ja jeg vet det ikke er lov og miljøblabla) men jeg gir flate faen i mdg og thunberg og hele greia.. -HVIS dette gjøres, hva skjer med sensorer og elektronikken? Hvordan kan man evt. slette dette? Er det mulig for meg -Amatøren, og få slettet dette da? Starter den i det heletatt uten innmat i DPF?  😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...