Gå til innhold

Hvordan koble opp anlegg i e61?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en BMW E61 fra 2009 utstyrt med det originale stereoanlegget. Jeg ønsker å koble til en basskasse og en lydplanke bak i bilen, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem med det eksisterende stereoanlegget. Det jeg lurer spesielt på, er om det er mulig å installere en 1-DIN spiller uten å måtte fjerne den originale spilleren, eller hvordan jeg kan koble opp basskassen og lydplanken til det eksisterende systemet. Takk på forhånd for alle svar!

Endret av T.Sannerhaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er minst 3 ulike anlegg som kan være montert fra fabrikk, så du bør finne ut hva som er i bilen din aller først. F.eks. via en VIN-dekoder som bimmer.work eller Mdecoder. 

Det er ingen elegante måter å koble til en 1-DIN spiller i denne bilen og jeg ser ikke helt hva det skal hjelpe på heller. God forsterker og oppgraderte høyttalere på originale plasser spiller bra nok det. Jeg kan forsåvidt skjønne basskasse, men lydplanke? Hvor skal den? Blir det litt sånn russebuss-opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har standard anlegget, og grunnen til at jeg vurderer en 1-DIN spiller, er at det kanskje ville gjøre det lettere å koble til en basskasse og en forsterker bak i bilen. Og en lydplanke som jeg ønsker å plassere oppå basskassen.

Jeg kan legge til bilde av kassen og en planke

7486CB50-4E11-4B95-86FA-0FF300940ABD.jpeg

F71268D0-E274-472F-B381-6B9DCB5B62D3.jpeg

Endret av T.Sannerhaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...