Gå til innhold

BMW 225 XE 2017 modell. - Høyre fremdør kan ikke åpnes...


Foksen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei - Noen som har hatt samme problem med at høyre fremdør ikke kan åpnes? Låspinnen går opp og ned men ingen reaksjon når dørhåndtaket brukes. Er det noen sikring som er gått eller er det en mer mekanisk feil? 
Veldig takknemlig for hjelp siden verkstedregninger absolutt ikke passer til en pensjonist!

På forhånd takk for all hjelp!

Hilsen Pensjonist

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Otis skrev:

Fungerer ikke håndtak fra verken  innsiden eller utsiden?

Nei dessverre... Får ikke døren opp i det hele tatt. Tenker å ta ut h. fremsete slik at det blir arbeidsplass og så løsne trekket ovenfra og se om det er noen vaier eller lignende som er sprukket eller har falt av et hjul eller en føring. Leter etter en video som beskriver "Demontering av dørtrekk" 

Håndtak både på ut og innside kjennes helt "døde" ut når jeg prøver å åpne døren. 

Håper/regner med at det må være en nokså kurant sak å åpne dørtrekket da :-)

Takknemlig for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Foksen said:

Nei dessverre... Får ikke døren opp i det hele tatt. Tenker å ta ut h. fremsete slik at det blir arbeidsplass og så løsne trekket ovenfra og se om det er noen vaier eller lignende som er sprukket eller har falt av et hjul eller en føring. Leter etter en video som beskriver "Demontering av dørtrekk" 

Håndtak både på ut og innside kjennes helt "døde" ut når jeg prøver å åpne døren. 

Håper/regner med at det må være en nokså kurant sak å åpne dørtrekket da :-)

Takknemlig for tips :-)


 

 

Har ikke akkurat video fra denne modellen men denne ligner:

 

 

men du må fjerne den skinn-delen fra armlene i døra. Under der er 2 skruer, og 2 skruer på underside jeg håper du kan komme til.

 ellers er det bare sånne plastklipps, men det blir nok trangt om døren kan ikke åpnes. 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mr.pingu skrev:


 

 

Har ikke akkurat video fra denne modellen men denne ligner:

 

 

men du må fjerne den skinn-delen fra armlene i døra. Under der er 2 skruer, og 2 skruer på underside jeg håper du kan komme til.

 ellers er det bare sånne plastklipps, men det blir nok trangt om døren kan ikke åpnes. 

Tenker å ta vekk passasjersetet for å få bedre plass. Takk for tips! Skal se på videoen. Hva ble gjort på døren din da? Var du på verksted? Det er jo en vaier der så jeg håper den har falt av styring/hjul og kan settes på plass igjen... Men da skal jeg nok ha flks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt av dørtrekkene på grunn av litt forskjellig. På bakdørene hadde jeg lekkasje så måtte feste butyl stripen igjen. På dørene foran har jeg lagt til diskant som var ikke montert/utstyrt med det fra fabrikken. Også har for bytte håndtak for Comfort Access (nøkkelløs). 
 

sånne ting liker jeg å  ta selv og ikke på verksted. Alt jeg trenger buk for det får de på verksted gjøre eller om man trenger spesielt verktøy. Ellers ta jeg det meste selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...