Gå til innhold

Vann i fotbrønn passasjerside BMW E87


Mathias.Eks
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg oppdaget nylig etter at høyttalerene i bilen funket annenhver kjøretur at det var vann i fotbrønnen på passasjersiden foran og bak under gulvteppet. Det er kun vått på gulvet, ikke opp mot midtkonsollen, eller opp mot dørene. Førersiden av bilen er så godt som tørr, noe fukt, men dette er nok ikke mer enn vanlig kondens. I bagasjerommet er alt tørt, samt under baksetene er det tørt. Bilen det gjelder er en 2007 modell BMW E87 fem dørs med soltak. 

Dette har jeg sjekket til nå: 

- Drenering til soltaket (helt mye vann ned i dreneringshullene, her renner det fint gjennom) 

- Drenering til dørene ser bra ut

-Lister/ pakninger rundt dører og vinduer ser hele ut

- Har hatt av gulvteppet på passasjersiden i bilen, og spylt inn i alle kriker og kroker langs dører, vinduer, panser osv. utenfra men ser ikke antydning til at det kommer inn vann noe sted

 

Jeg har skrudd av dekselet til mikrofilteret, her ligger det litt vann nede ved viftemotoren (se bildene vedlagt). Pakningen mot frontruten, og på dekselet til mikrofilteret ser derimot ut til å være tett. Skjønner ikke hvordan vannet har kommet seg ned dit, og vet ikke om dette kan være grunnen til at det er vått inne i bilen? Det var så vått at det lå små dammer under gulvteppet på passasjersiden, og skummet under kunne vris opp. Dette er vel for mye til å bare være kondens, også med tanke på at det kun gjelder passasjersiden....

Noen som har innspill/erfaring på hvordan dette vannet kommer seg inn?  All hjelp tas imot med stor takk! 

IMG_4633.thumb.jpg.1b4fce1e109a3fcd29597269a398b076.jpg

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det beste patentet på kupeviften på disse, noe som faktisk kan resultere i at vifta tar kvelden litt tidlig pga. fukt, men det kommer ikke så mye vann gjennom der at det blir vått på gulvet. Jeg hadde tatt av dørtrekket og undersøkt fuktsperra. Jeg gjorde det på alle dørene på min 2006 E91 i fjor sommer og flere av fuktsperrene hadde områder der de så vidt hang på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk fuktsperra ja, nettopp limt den på min E91 etter jeg oppdaget vann i fotbrønn på førerside. Var helt løs nesten rundt hele fuktsperra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da skal jeg få sjekket fuktsperrene:) Dere tror det kan være disse selv om det ikke var vått oppover kanten på teppet?  

Må si jeg tvilte litt på at det kunne ha kommet så mye vann gjennom kupeviften ja @E.C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renner kanskje langs et lite område nedover før det sprer seg på gulvet, så ikke sikkert du merker det ved å kjenne på den vertilkale delen av teppet nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket fuktssperrene på begge dørene på passasjersiden. De var hele og fine, og det var helt tett i limet rundt kantene. 

Noen andre forslag på hvor vannet kan komme inn da? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si noe konkret. Du kan ta igen døra uten dørtrekket på og se fra innsiden når noen spyler med hageslange for å være sikker på at det ikke er fra døra. Ellers er man fort på det kjedelige med å dra av taktrekk og diverse innvendig for å se hvor det kan komme fra samtidig som noen spyler fra utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...