Gå til innhold

X3, 20D xDrive, 2015


Andrea.W
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger sårt råd!

Bilen har nylig vært på liten service + bytte hjullager og knirkeforinger bak, begynte så å fuske ved girskift (mest når den var kald) og ble satt inn på girkasseservice.

Ble fortsatt ikke bra, i går kom det gul motorlampe, mistet motorkraften og viste «drivverk» feilmelding, før den dro på litt igjen.

Se vedlegg av diagnoser…

P22AE - brudd i krets for 02-føler bank 1 sensor 2

P2243 - brudd i krets for O2-føler bank 1 sensor 1.

Skjønner nå at fuskingen kanskje ikke var girkasserelatert likevel, og mitt spm er da - er dette rimelig å reparere? Er ikke veldig bilkyndig. 

Service + girkasseservice kostet meg over 25.000,- og har i tillegg hatt vannlekkasje til 18.000,- hjemme, så orker virkelig ikke mer drit med den bilen nå…

Vært i mitt eie i under et år. 🫣
 

IMG_4942.jpeg

IMG_4917.jpeg

IMG_4918.jpeg

IMG_4919.jpeg

IMG_4920.jpeg

IMG_4921.jpeg

IMG_4922.jpeg

IMG_4923.jpeg

IMG_4924.jpeg

IMG_4925.jpeg

Endret av Andrea.W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok antatt at de på girkasse service kanskje har skadet ledningene til oksygen sensor og at du har et problem med EGR ventilen. Men det må manuelt arbeid til for å komme i mål her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest det du skriver innledningsvis + feilkodene som viser i diagnoseverktøyet på alle bildene dine fremstår det for meg også som at du har et EGR problem. 

Symptomene du beskriver er ganske like de jeg hadde på vår 2015 420xd med samme motor som du har, da var EGR ventilen tett og bilen fusket ved lave turtall, f.eks. ved gasspådrag ut av rundkjøring, og drivverksfeilmelding kom opp. Byttet EGR ventil og problemet forsvant. O2-sensorene derimot har jeg ingenting å komme med på, men det fremstår av feilkodene som om det er brudd i ledningen. Jeg ville uansett tatt en diagnose hos et BMW-verksted som har BMW sine diagnoseverktøy for å bruke minst mulig tid på å grave seg til bunns i hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du holder til, men kan ta en diagnose. BMW kjører vel tilbakekall på kjøleren som sitter sammen med egr ventilen i disse dager, gjelder dette din bil også? Hvis ja, så løser det seg kanskje enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
15 timer siden, maggi1810 skrev:

Vet ikke hvor du holder til, men kan ta en diagnose. BMW kjører vel tilbakekall på kjøleren som sitter sammen med egr ventilen i disse dager, gjelder dette din bil også? Hvis ja, så løser det seg kanskje enkelt..

Askim!

Er en 2015 mod, så det tviler jeg på 😅

Tok diagnose her om dagen, som viste brudd i krets O2-føler. Har ikke kommet opp noe lamper igjen etter, men merker jo at noe er galt med den.. 😩

Endret av Andrea.W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...