Gå til innhold

n47 stopper etter et par sekunder, røyk og olje i luftinntaket


Sanityy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en bmw 520d med den herlige N47 motoren, hvor motoren stopper etter et par sekunder når man prøver å starte.

Bilen starter ofte relativt normalt, kommer opp i 1200 cirrka omdreininger og faller til 750 (cirka, og der den pleier å gå på tomgang), før den begynner å slite. Da detter den ned på turtall og man hører den sloss om å komme opp igjen. Dette varer i et par sekunder før den stopper helt. Og noen ganger klarer den ikke å starte i det hele tatt, hvis den har blitt prøvd å starte)

Før dette hadde bilen begynt med litt ekstra hvit røyk fra eksosen, uten å ha tenkt mye på det, har det blitt litt å litt mer over tid. 

Har feilsøkt med ISTA men finner ikke noen feil som kan forklare dette problemet. 

Har nå testa at lavtrykk diesel pumpa funker som den skal. 

Har prøvd å plugge ut MAF sensor, noe jeg leste på nettet kunne kanskje vise om det var en vakuumlekasje. Ingen endring.

ISTA viste en feil på Throttle actuator, men når jeg testa den med ISTA, bevegde den som den skulle. (ISTA sa at motoren måtte være igang, men den klarte å åpne og lukke selv om motoren var av. 

Men når jeg tok av luftrøret til throttle actuator'en så jeg at det kom ut mye hvit røyk og olje derifra (hadde da feilsøket og prøvd å starte et par ganger)

 

Legger til noen vedlegg. Video av eksos er den ene gangen den klarte å starte nå etter disse problemene kom.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To siste videoer er fra ISTA testing av throttle actuator, den siste videoen viser at det er mye olje der. Når jeg åpnet først kom det veldig mye røyk også ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sanityy skrev:

To siste videoer er fra ISTA testing av throttle actuator, den siste videoen viser at det er mye olje der. Når jeg åpnet først kom det veldig mye røyk også ut

Den siste video viser jo at spjeldet ikke åpner som det skal. Det skal stå helt åpent for å starte og når motor går til vanlig

Endret av 540is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...