Gå til innhold

Mangler Spansk vognkort ved import


Anbefalte innlegg

Hei. Har en 2004 530i med kun 75000 på telleren. Bilen har vært på biltilsynet og visning er godkjent, men pga manglende vognkort får jeg ikke registrert bilen. Gamle eier har rotet bort vognkortet og jeg har store problemer med å anskaffe det. Jeg har bilder av vognkort med chassisnr og hele pakka, men det er selvsagt ikke godkjent. 
 

Har noen peiling og kan hjelpe? For dumt å gi opp denne bilen…

IMG_0966.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med bil som var førstegangsregistrert i Sveits.

Jeg måtte kontakte myndighetene i Sveits for å få bevis for registeringsdato, og det var godt nok for biltilsynet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tambur4 skrev:

Jeg hadde samme problem med bil som var førstegangsregistrert i Sveits.

Jeg måtte kontakte myndighetene i Sveits for å få bevis for registeringsdato, og det var godt nok for biltilsynet 👍

Kontaktet du de på tlf og sendte inn? Han på den lokale SVV er fast bestemt på at det kun er org vognkort som gjelder. Lenge siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre en vanlig problemstilling. Vegvesenet må ha del en og del to av originalt vognkort.

Ta kontakt med det spanske biltilsynet, det er en stor fordel at du har bilde av vognkortet. Det kan også være at du må ha ett skriftlig samtykke av forrige eier. Eventuelt må forrige eier ta kontakt med spansk biltilsyn. 

Skulle du stå helt fast så ta kontakt med Amcar. Dette er en problemstilling de veldig ofte er borti. Ofte så forsvinner papirer på biler, enten pga de har stått lagret lenge, kommer fra dødsbo eller andre årsaker til at originalpapirer forsvinner. 

Lykke til, håper du får løst det og kan nyte det som høres ut som ett smykke av en bil på norske veier 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerfjord skrev:

Kontaktet du de på tlf og sendte inn? Han på den lokale SVV er fast bestemt på at det kun er org vognkort som gjelder. Lenge siden?

Jeg fikk beskjed om manglende dokumentasjon når jeg viste bilen hos SVV.

Han som sjekket bilen sa at det var nok å komme med offisielt bevis fra lokale myndigheter. Etter mye om og men for å finne riktig kanton (fylke?), fikk jeg tak i ei hjelpsom dame som sente meg riktig dokumentasjon, dog ikke vognkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...