Gå til innhold

Elektronikk streiker etter kald vinter


Togmannen321
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et snodig problem på min E90. Etter en svært kald vinter her på Hedmarken med temperaturer ned i 35 minusgrader, har enkelte elektroniske funksjoner på bilen min sluttet å virke. Disse er som følger: bilstereo (men det er strøm på spiller da cd-ejecter fungerer), multifunksjonsknapper på ratt, parkeringssensor og en klokke som nullstiller seg hver gang tenninga slås på. 

Feilen oppstod i forbindelse med at jeg forsøkte å kaldstarte bilen i nevnte kalde temperatur. Etter en 4-5 startforsøk sluttet radioen plutselig å virke og jeg skjønte at det ikke var vits å prøve flere startforsøk. Jeg tenkte at det kunne være svakt batteri, men nå har jeg kjørt bilen i 3 måneder og batteriet er fullt oppladet. Diagnoseverktøy viser heller ingen feilkoder relatert til batteri eller spenning. 

Kan det være et relê eller noe lignende som har tatt kvelden eller klikket? Har noen vært borti lignende? 

På forhånd mange, mange takk for svar! 

429817392_25690168627249436_3159067747574488566_n.jpg

428655340_25690168917249407_2995966400187792339_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, E.C. skrev:

Fullt oppladet er ikke nødvendigvis ved full kapasitet. Klokke som resetter seg er typisk dårlig batteri eller dårlig batterisensor (IBS).

Hei. Ville du anbefalt å bytte batteri eller sensor i første omgang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt å teste batteriet med en tester som kan måle med last/kapasitet. Hvis batteriet er "ok" hadde jeg sjekket ut å koble fra sensoren, for å se om det endrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...