Gå til innhold

Trenger hjelp med stiv hekk.


Toga
 Share

Anbefalte innlegg

Har E61 som er aldri så lite sprett i rompa. Den er så hard bak at det er ubehagelig. Den har ikke sportsunderstell, men det har min F11 og den flyter meget så pent i forhold.

Spretten og hard, kan minne litt om senk og knallhard fjøring. Men det bare demper bra, denne hopper nærmest for den minste fordypning. Til og med lange slakke fartshumper er vel mye ubehag. Kjennes ut som den sitter på klosser og all demping foregår i hjula. 

Siste halvåret er alt som tilhører luft bytta. Nye belger, slanger og ny kompressor. Eneste jeg biter meg merke i er at den er kanskje en god cm høyere på venstre bak. Men langt unna hva den kunne vært hvis nivåføler hadde vært ustabil.

Noen som har en formening om hva som kan gjøre det?

Ps! Tror demperne bak er slitne, ser i allefall sånn ut. Lekkasje på venstre demper bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være dempere som er årsaken. De sørger for hardhet over ujevnheter. Om høyden er bra, dom du sier, så har du rett lufttrykk i belgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Det må jo være dempere som er årsaken. De sørger for hardhet over ujevnheter. Om høyden er bra, dom du sier, så har du rett lufttrykk i belgene. 

Så slitne dempere kan få bilen til å føles stivere? Trodde den ville være mer gyngende jeg. Men skader ikke å prøve, de er klare for bytte læll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du hatt e39 hadde jeg sagt hovedforinger, men på e61 tok bmw til fornuft å rettet opp dempere og de står montert rett i karosseri. derfor spiller hovedforinger en mindre rolle og de er ikke oljefylte... så her må det være dårlige støtdempere ?  originale sachs koster ikke mange kronene til denne bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...