Gå til innhold

Bmw 320d 2007

Stanipanini
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har litt trøbbel med en prosjektbil. Får rett og slett ikke start. Bakgrunnshistorie: bilen har defekt turbo og blir parkert i hagen av tidligere eier, der har den stått i omlag 12 år. Bilen har en kilometerstand på 60k og er som fluka ny innvendig. Jeg får denne bilen, skal sette den i stand til min datter. Bytter turbo, bilen starter ikke. Finner ut at lavtrykspumpen ikke fungerer, kjøper ny, bytter sikring i lag med dieselfilter. Har koblet av en gummislange på dysene og der doser det ut diesel om jeg filer på starteren. Byttet glødeplugger, klarte å knekke en, men nå er det 30grader ute og ville anta at den ville startet uansett. Gass speile og innsug er nå ikke koblet på, heller ikke eksos, men vil også her anta at den ville tent litt fordet? Hva mer kan jeg sjekke? Motor drar i rundt, har forsøkt med (litt) startgass og da lugger den til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ja, det blir dessverre å lete etter den berømte nåla i høystakken, uten feilkoder.

Men bare for å ha sagt det, jeg tror bilen skulle startet med defekt turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvilke moduler er det som produserer alle feilkoder?

Jeg lurer nesten på at du kanskje må ha merkespesifikk feilkode leser. Vet ikke om alle feilkoder kommer frem på obd2 standard.

Jeg ville ikke trodd at noen av disse feilkodene skulle resultert i ikke-start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt meldinger i hytt og gevær.

Men har du strøm til starter (prøv med H4 pære for å se om kursen bærer last og ikke bare 12v)

Sjekk at starteren får signal ved å måle den tynnere ledningen på starter når man prøver å starte.

Dersom ikke DME «finnes» vil det nok være vanskelig å få start, men med så mange feil er det muligens en felles feil. Sjekk + punkter og jordingspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...