Stanipanini Skrevet Mai 23 Share Skrevet Mai 23 Hei, har litt trøbbel med en prosjektbil. Får rett og slett ikke start. Bakgrunnshistorie: bilen har defekt turbo og blir parkert i hagen av tidligere eier, der har den stått i omlag 12 år. Bilen har en kilometerstand på 60k og er som fluka ny innvendig. Jeg får denne bilen, skal sette den i stand til min datter. Bytter turbo, bilen starter ikke. Finner ut at lavtrykspumpen ikke fungerer, kjøper ny, bytter sikring i lag med dieselfilter. Har koblet av en gummislange på dysene og der doser det ut diesel om jeg filer på starteren. Byttet glødeplugger, klarte å knekke en, men nå er det 30grader ute og ville anta at den ville startet uansett. Gass speile og innsug er nå ikke koblet på, heller ikke eksos, men vil også her anta at den ville tent litt fordet? Hva mer kan jeg sjekke? Motor drar i rundt, har forsøkt med (litt) startgass og da lugger den til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 23 Share Skrevet Mai 23 Har du lest av feilkoder? Det kan være manglende railtrykk som hindrer start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stanipanini Skrevet Mai 23 Forfatter Share Skrevet Mai 23 1 hour ago, Otis said: Har du lest av feilkoder? Det kan være manglende railtrykk som hindrer start. Rotet bort leser 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 23 Share Skrevet Mai 23 Hmm. Ja, det blir dessverre å lete etter den berømte nåla i høystakken, uten feilkoder. Men bare for å ha sagt det, jeg tror bilen skulle startet med defekt turbo. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stanipanini Skrevet Mai 23 Forfatter Share Skrevet Mai 23 Tidligere eier hadde vist gjort det helt til batteriet frøs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 23 Share Skrevet Mai 23 Jeg er ganske sikker på at det er noe annet som var feil eller i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stanipanini Skrevet Juni 1 Forfatter Share Skrevet Juni 1 On 5/23/2024 at 10:44 PM, Otis said: Jeg er ganske sikker på at det er noe annet som var feil eller i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stanipanini Skrevet Juni 1 Forfatter Share Skrevet Juni 1 Disse har jeg fått ut 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 1 Share Skrevet Juni 1 Hvilke moduler er det som produserer alle feilkoder? Jeg lurer nesten på at du kanskje må ha merkespesifikk feilkode leser. Vet ikke om alle feilkoder kommer frem på obd2 standard. Jeg ville ikke trodd at noen av disse feilkodene skulle resultert i ikke-start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Juni 1 Share Skrevet Juni 1 Litt meldinger i hytt og gevær. Men har du strøm til starter (prøv med H4 pære for å se om kursen bærer last og ikke bare 12v) Sjekk at starteren får signal ved å måle den tynnere ledningen på starter når man prøver å starte. Dersom ikke DME «finnes» vil det nok være vanskelig å få start, men med så mange feil er det muligens en felles feil. Sjekk + punkter og jordingspunkter. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå