Ingvaldsen Skrevet Juni 29 Share Skrevet Juni 29 På 20.6.2024 den 11.32, mr.pingu skrev: Alternativ 2 2) Se andre tråd jeg linket til før. 2A) sette inn ledning med pin på A173*2B (høyre nedenfor) pin 26 2B) Kode følgene parametere: MAPPING_FERNL_1_V_L_FUNCTION -> fernlicht (05) MAPPING_FERNL_1_V_L_OUTPUT -> fl_l (07) MAPPING_FERNL_1_V_L_FIXED_PWM ->fixed (00) MAPPING_FERNL_1_L_PWM_1_STANDARD -> 100% (64) FL_L_WARMUEBERWACHUNG -> nicht_aktiv (00) FL_L_KALTUEBERWACHUNG -> nicht_aktiv (00) FL_L_CCM -> nicht_aktiv (00) FL_L_UE_SPG_SCHUTZ -> nicht_aktiv (00) FL_L_IS_LED -> nicht_aktiv (00) gjelder dette for alle adaptive led biler? kan adaptive led fungere sammen med ekstralys ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juni 29 Share Skrevet Juni 29 (endret) 35 minutes ago, Ingvaldsen said: gjelder dette for alle adaptive led biler? kan adaptive led fungere sammen med ekstralys ? Muligens, usikker hvordan det oppfører seg med full-adaptive lys da fjernlys er på men lager en hull i lysbilde. Jeg har 5A4 led lys og det fungerer på den. Triksen av min metode er egentlig at man faller tilbake på «gamle» fjernlys utgangen og aktivererer den igjen. Biler med LED-lys har nemlig egene styreenheter i lyktene men biler med halogen eller xenon er direkte styrt fra FEM/BDC. Så vidt jeg vet kan derfor alle biler med disse «hovedstyre-enheter» bruke den metoden. Muligens flere biler som har lignende lampmapping-parametere i enhetene sine men det er ukjent til meg (les: ikke lagd tid i det.) Om jeg husker riktig er oppsettet for eksempel på FRM fra F1x nemlig annerledes. Endret Juni 29 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 29 Share Skrevet Juni 29 1 time siden, mr.pingu skrev: Muligens, usikker hvordan det oppfører seg med full-adaptive lys da fjernlys er på men lager en hull i lysbilde. Jeg har 5A4 led lys og det fungerer på den. Triksen av min metode er egentlig at man faller tilbake på «gamle» fjernlys utgangen og aktivererer den igjen. Biler med LED-lys har nemlig egene styreenheter i lyktene men biler med halogen eller xenon er direkte styrt fra FEM/BDC. Så vidt jeg vet kan derfor alle biler med disse «hovedstyre-enheter» bruke den metoden. Muligens flere biler som har lignende lampmapping-parametere i enhetene sine men det er ukjent til meg (les: ikke lagd tid i det.) Om jeg husker riktig er oppsettet for eksempel på FRM fra F1x nemlig annerledes. ok merket bare på f11 jeg hadde med adaptiv at når den lager hull i lysbilde at ikke alt lys står på fullt da, akkurat som en mellomting mellom nær og fjærn. for nå den er ferdig me å avgrenselysbilde blir det mye sterkere lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Force_United Skrevet Juni 30 Forfatter Share Skrevet Juni 30 @mr.pingu Hei, da tror jeg har sendt deg en PM her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå