Kennethlang Skrevet Juni 30 Forfatter Share Skrevet Juni 30 39 minutter siden, E.C. skrev: Se fysisk om du har lambda da. Starter motor i open loop så blir den ikke påvirket av dårlige lambda-verdier, men går den i closed-loop etter å ha varmet opp så vil du kunne slite om sensoren gir ut ulogiske verdier. Hvis det er strømmen til den du napper ut så går styringa tilbake i open loop igjen og da går den tilsynelatende bedre. Du kan uansett ha andre problemer med blandingsforhold, som vakuumlekkasje. Ikke sikkert at en såpass gammel motor har så mye mer å hente på å kjøre med lambda vs. å ha den utkoblet, men kan jo være en ide å fikse det om den først er der og ikke funker skikkelig. Har sjekket og jeg ser ingen lambda sensor i eksosen, og vakumlekasjer finnes ikke ettersom jeg har byttet alle pakninger og har røyk testet den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre_86 Skrevet Juni 30 Share Skrevet Juni 30 Napper man slike komponenter ut, går bilen i ett safe program. Det vill si en gitt kurve styreenheten kjører uten å trenge mange av komponentene rundt om. Dette er ett ugunstig måte å kjøre bilen på, da den vill da sette ned alt av optimal justeringer ang effekt, den vill kjøre på med Høyere drivstoff menge enn optimalt, altså en ren nød modus (limp mode) alle merker har sine egne navn på dette😅 At du føler bilen er bedre når du kobler sensor ut kan være tilfelle , for bilen vill gå finere på dette nød programmet enn den gjør med defekte og misvisende komponenter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 30 Share Skrevet Juni 30 Det er det som heter open loop. Du kjører på en forhåndsbestemt safe map uten å korrigere for ting/tang basert på tilbakemeldinger fra sensorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre_86 Skrevet Juni 30 Share Skrevet Juni 30 11 minutter siden, E.C. skrev: Det er det som heter open loop. Du kjører på en forhåndsbestemt safe map uten å korrigere for ting/tang basert på tilbakemeldinger fra sensorer. Okey, jeg var ikke kjent med begrepet så da beklager jeg vist jeg bare sa akkurat det samme som deg😂 men tydeligvis er vi enige tross alt da E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethlang Skrevet Juni 30 Forfatter Share Skrevet Juni 30 2 timer siden, Andre_86 skrev: Napper man slike komponenter ut, går bilen i ett safe program. Det vill si en gitt kurve styreenheten kjører uten å trenge mange av komponentene rundt om. Dette er ett ugunstig måte å kjøre bilen på, da den vill da sette ned alt av optimal justeringer ang effekt, den vill kjøre på med Høyere drivstoff menge enn optimalt, altså en ren nød modus (limp mode) alle merker har sine egne navn på dette😅 At du føler bilen er bedre når du kobler sensor ut kan være tilfelle , for bilen vill gå finere på dette nød programmet enn den gjør med defekte og misvisende komponenter Ja ok det kan godt være, men i følge dette forumet skal ikke denne koblingen være koblet til.. http://www.m42club.com/forum/index.php?topic=7757.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre_86 Skrevet Juni 30 Share Skrevet Juni 30 Jeg så igjenom alle sidene, og det er jo kun positive tilbakemeldinger på dette: det sto skrevet at denne kabelen går inn til lmm. hennsinten med at jeg stiller spørsmål til dette på forhånd er jo ikke for å være negativ eller vanskelig, men som bilmekaniker liker jeg gjerne å hvite hva jeg kobler av eller på. i og med att denne kabelen er 1 ledet så kan jeg tro på den som skrev at dette gikk til lmm. Da virker det nå hvertfall ikke som du har gjort motoren noe usunt. kjempe bra 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethlang Skrevet Juni 30 Forfatter Share Skrevet Juni 30 56 minutter siden, Andre_86 skrev: Jeg så igjenom alle sidene, og det er jo kun positive tilbakemeldinger på dette: det sto skrevet at denne kabelen går inn til lmm. hennsinten med at jeg stiller spørsmål til dette på forhånd er jo ikke for å være negativ eller vanskelig, men som bilmekaniker liker jeg gjerne å hvite hva jeg kobler av eller på. i og med att denne kabelen er 1 ledet så kan jeg tro på den som skrev at dette gikk til lmm. Da virker det nå hvertfall ikke som du har gjort motoren noe usunt. kjempe bra 👍 Ok, det var godt å vite men hva er lmm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå