Gå til innhold

Ekstra forsterker til basskasse.

Anbefalte innlegg

Har en e70 som jeg skal montere en basskasse i (i reserve hjul brønnen) jeg trenger da en ekstra forsterker til å drive denne basser’n, jeg har original forsterker v/s bak, hvor henter jeg ut signaler til den nye forsterkeren? 🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09 mod. E70 35d m-sport. (Bygget om fra ccc til cic) usikker på resten, men originalt med stort stereo anlegg, 2 x dwd spiller, surround, Navi, comboks, forsterker bak, mange høytalere. (Bilen er veldig bra utstyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier dette deg noe? (Litt usikker på hvilken kode du er ute etter?) 

6FF DVD SYSTEM FOR REAR-SEAT OCCUPANTS 
6FL USB-/AUDIO INTERFACE 
6NF EXT.CON.OF THE MUSIC PLAY.I.MOBILPH 
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den lista jeg hadde, så fant jeg ikke noe mer (gammel liste fra jeg kjøpte bilen) Ut i fra det jeg har lest, så ser jeg det finnes et "høynivå kabelsett" som kan hente signal rett i fra bass høytaleren under sete og til ny forsterker, ser også at det i enkelte tilfelle anbefales å bruke et høynivåadapter i mellom (https://www.bassbrothers.no/bilstereo-tilbehor/hoynivaa/bb-bmw-plug-and-play-hoynivaa-kabelsett ) usikker på om jeg må ha dette?
Jeg skal bruke en Rockford Fosgate Punch PBR300x2 forsterker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke google mdecoder og trykke rammenummeret ditt inn der så du får utstyrslista?

Jeg spør ikke for å være vanskelig, men du kan ha både en forsterker som får et analogt signal inn og en forsterker som får et digitalt signal inn. På en med et analogt signal inn så bruker du det, mens på en som får signalet inn via optisk må du ta det fra kabelen til sub som går under setet. Det er også derfor den linken du la ved opererer med noen forbehold om hvilken adapter man skal velge basert på din utstyrskode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde mdecoder i går, men fikk den ikke til å virke, i dag så virket den! Det der ut til at jeg har s677

IMG_3582.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har du fiberoptisk inn. Ser ut som at du kanskje må bruke det kittet du lenket til + høynivåadapteren de anbefaler. 

Her er pin-numre på forsterkeren (øverst i diagrammet), du kan jo sjekke om disse stemmer med det du har. Bortsett fra strømtilkoblingen helt ytterst skal dette være de tjukkeste kablene som går ut av kontakten.

image.png.af680fc3a224d4364d22800f8e24e916.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...