Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 730 94mod som har et instrument som streiker titt og ofte. Det har blitt verre, og jeg tenker at det rett og slett bare må byttes.
Var lite gira på å kjøpe et nytt (ukodet) fra bmw til 14k, men jeg har nå fått høre fra flere at et brukt ikke kan kodes opp til ny bil?
Blir helt ærlig litt forvirret ettersom jeg har lest på flere forum at andre har gjort dette, men da kanskje med et annet system enn det som er tilgjengelig på BMW-verksted.

Noen som har innspill?🙂

Skrevet

Joda, brukt kan flashes og så kodes til ny bil. Men et vanlig bilverksted samt BMW sier jo selv at nei det går ikke, er vel mest fordi de ikke har den kunnskapen for å gjøre den jobben.
Du kan høre med BimmerFiks eller andre Facebook grupper.

Skrevet

Ved brukt Instrument panel må km-stand og VIN som er lagret på den instrumentpanelet kodes til 'NULL' for så den kan kodes til bilen din igjen, ellers får du 'tamper dot'.

Noen sier at det kan gjøres selv med BMW SCANNER 1.4.0 diagnostic & programming device - Auto Diagnostic tools (diagauto.lt)

Noen sier må gjøres med en såkalte "Chip Programmer" som for eksempel R270.

Jeg har ikke erfaring med akkurat e38 eller biler fra disse årene men jeg kan bekrefte at på nyere biler er siste metode nødvendig. Fra hvilken årstall det gjelder vet jeg ikke. Så muligens kan man gjøre det selv om man får tak i BMW scanner 1.4.0. Uansett har bimmerfiks utstyr til gjøre det siste metode, jeg vet ikke hva de tar seg betalt for det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...