Gå til innhold

Sprukket under skinnbelegget i dashboardet.

Anbefalte innlegg

Hei, prøvde og søke om det var noen threads her inne på det samme, men fant ingen. 

Er det andre så har opplevd at plastikken under "skinn" belegget på dashboardet har sprukket slik at det har blitt synlig gjennom og man får en kant/nedsøkk der? (BMW E81/E87)

Det er nok akkuratt der plastikken er laget svakere mtp airbaggen.. Eneste plassen på dashboardet som knirker godt når jeg presser på det.

Skjedde i går... 

Går det ant og få strammet opp skinnet igjen og få "sugd" opp nedsøkket på et vis? Eller er det bare og bytte hele dash'en? Forferdelig stygt vertfall. 

Takker for eventuelle svar! 

20240824_213631.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et skinntrukket dashbord, og det er sånn sett ikke noe å stramme opp (det ville heller ikke vært mulig å stramme opp selv om det hadde vært skinntrukket). Kanten du ser er brytningspunktet til dashbordet hvor airbagen utløses. Løsningen din blir å skifte dashbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, men jeg ser hva jeg finner på, kommer ann på hvor dyrt det blir med nytt eller "nytt" brukt. Den kanten skal eg no evt få gjevnet ut, men da må jeg trekke om dashboardet/trekke over det.  

Jeg ville bare vite om det var sprukket eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanten vil bli like synlig om du trekker det. Eneste løsning kan være å få festet den løse delen fra baksiden i riktig posisjon, men det vil nok uansett være synlig. Du burde enkelt finne et annet dashbord hos en hugger for en fair pris. Tipper du også kommer billigst og best ut med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei en gjevner ikke ut noe så helst med og bare trekke om, det er det sparkel og puss som gjør. 

Men ja billigste blir nok og bare få flekka av et dashbord fra en delebil. Blir nok gjort noe i den duren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette en vanlig ting som skjer? Prøvde og google om det var andre som hadde fått crack i dash'en på BMW'ene sine. Men fant svært lite må eg si. Men det kommer vell av temperaturforskjeller overtid som med alt annet antar eg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit happens! 

Ja nei hadde ikke brukt noe glassfiber eller metal sparkel liksom, en elastisk filler sparkel hadde gått fint, den hadde rivna fint om airbag'en poppa. 

Men jeg finner meg et brukt et på huggeren! Eller på finn 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...