Werther Skrevet August 27 Share Skrevet August 27 Z3en med S50B32 begynte å lugge på varm motor i dag etter å ha stått 3 uker. Gikk meget friskt før den ble parkert. Går fortsatt normalt på tomgang. Spesielt merkbart i akselerasjon mellom 120 og 180, mao lugger verst på moderat til hardt pådrag. Tittet under toppdeksel og så at samtlige coiler er de originale produsert i november 1997. Bilen burde nok hatt en ordentlig service/inspection 2 med bytte av plugger og bensinfilter. Bensinpumpa er vel også fra 1997. Noen med S50B32 som har vært borti det samme her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 27 Share Skrevet August 27 Bytt TPS. Den har for vane å fuske på S50. Werther, hsd og sveigis reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 19 Forfatter Share Skrevet Oktober 19 For de som eventuelt skulle google det samme problemet.... Rett etter at jeg lagde denne tråden og før jeg fikk byttet TPS begynte bilen å gå på 4 sylindere konstant, uansett temperatur og pådrag. Kjøpte nye NGK-tennplugger og 6 nye Bosch-coiler, og oppdaget ved demontering at bilen ikke gikk på sylinder 5 og 6 nærmest torpedovegg. Spesielt tennplugg i sylinder 5 satt veldig hardt og var rusten og grumsete. Dessverre gikk motoren fortsatt på 4 sylindere etter bytte av samtlige plugger og coiler, og det var gnist samt stinket bensin. En kamerat nevnte at det muligens kunne være ledningsnett til dyser eller defekt ECU. Men etter flere oppstarter på kald motor og mens bilen sto på tomgang nappet vi kontakten på coil for sylinder 5 og 6 ut og inn, og plutselig begynte bilen å gå på alle 6 helt ut av det blå. Har kjørt 20 mil med det nå, inkludert en ny kaldstart på morran i dag, og bilen går nå som en S50B32 skal, frisk og fin og drar turtallsperra på de tre første girene uten småfusk eller napping. Så med litt flaks er det løst for denne gang. Burde kanskje holde et øye med sylinder 5 i og med at tennpluggen der var såpass guffen, men har ikke opplevd unormalt oljeforbruk eller hvitrøyk/blårøyk så lenge jeg har hatt bilen. Øyvind L., Skulebollen og sveigis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå