Hjelpjegharenbmw Skrevet September 23 Share Skrevet September 23 Hjelp!! Bilen min (BMW 1-serie 116d) sto parkert i en toukers tid, da jeg kom tilbake til den hadde det dannet seg en dam på gulvet bak førersetet. Jeg fjernet dette vannet, så det såvidt var fuktig og la deretter et tykt lag tørkepapir over. Dagen etter hadde det igjen dannet seg en liten dam av vann her. Dette gjentar seg hver dag. Noen som vet hva dette kan skyldes? Eller hvordan jeg fikser det?😭 (jeg har sjekket at det ikke lekker fra taket eller er lekkasje noe synlig sted, da det kun er vann akkurat på gulvet. Nesten som om det kommer nedenifra!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 23 Share Skrevet September 23 Ligger jo endel tråder om dette fra før av. Husk å søk før du poster ny tråd Ta av dørtrekket og se om fuktsperren har løsnet. Vanlig problem. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet September 23 Share Skrevet September 23 (endret) Som Reef89 sier, sjekk om membranen/fuktsperren er utett i bakdøra. Når det regner, eller du vasker bilen, kommer det alltid vann mellom vindu og gummilist, vannet renner ut i et dreneringshull i bunnen av døra. På innsiden av døra er det en membran som skal hindre at vannet finner veien mellom dørpanelet og døra, membranen kan løsne og da renner det vann over dørterskelen som ender opp på gulvet. Sjekk om membranen er tett slik: Fest for eksempel tørkepapir langs dørterskelen, eller i overgangen dør og panel. Lukk døra og spyl vann på vinduet. Papiret blir vått etter en stund dersom membranen er utett, ganske umiddelbart dersom mye utett. Løsnet membran kan festes med butyltetting fra Biltema. Endret September 23 av Lysken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 25 Share Skrevet September 25 På 24.9.2024 den 1.05, Lysken skrev: Som Reef89 sier, sjekk om membranen/fuktsperren er utett i bakdøra. Når det regner, eller du vasker bilen, kommer det alltid vann mellom vindu og gummilist, vannet renner ut i et dreneringshull i bunnen av døra. På innsiden av døra er det en membran som skal hindre at vannet finner veien mellom dørpanelet og døra, membranen kan løsne og da renner det vann over dørterskelen som ender opp på gulvet. Sjekk om membranen er tett slik: Fest for eksempel tørkepapir langs dørterskelen, eller i overgangen dør og panel. Lukk døra og spyl vann på vinduet. Papiret blir vått etter en stund dersom membranen er utett, ganske umiddelbart dersom mye utett. Løsnet membran kan festes med butyltetting fra Biltema. Kan også være fuktsperre i fordør, hadde nylig samme problem på min 116I, der var det fuktsperre i fordør som var problem, hadde ute hele teppet bak (det er 2 delt) og fikk tørket det opp, samt løftet opp teppe foran og satte en ovn inn der til det ble tørt, jeg oppdaget dette heldigvis ganske kjapt så ingen skader skjedd, men om dette får ligge og godgjøre seg så forsvinner lakk i gulv og det kan begynne og ruste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå