Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Etter lav spenning på batteri og kinning på starter uten å ha nok strøm til å starte så kinner jeg til det er helt dødt og starter ikke slår inn. Lader opp batteri og prøver å starte men opplever da at startmotor ikke slår inn i det hele tatt. Bare litt during i ventiler etc men ikke liv i det hele tatt i innslaget. Tenkte jeg hadde knekt starteren så ny starter blir montert. Ingen forskjell. Akkurat samme. Kun en kort during i noe ventiler e.l. under panseret men starter slår ikke inn og ikke noe liv i den. 

Feilkoder er 2E41 Interface EWS-DDE + alle glødeplugger glow plug activation og glow control unit feil. Regner ikke med at glow plug og control unit skal resultere i at ikke startmotor kinner men heller kanskje en følge av 2E41 feilen. Har jeg ødelagt CAS modulen? Noen som har opplevd lignende eller har noen forslag til løsning? Usikker på hvor jeg skal begynne. 

Edited by leading edge
  • leading edge changed the title to X6 E71 30d no start no crank
Posted

Det skjer i ny og ne at CAS og DDE roter med sin kommunikasjon, når man har forsøkt å starte med lite strøm.

Da er det som oftest bare å synke DDE og CAS med rett diagnoseverktøy, så er alt ok.

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Fikk synkronisert CAS og DDE men fortsatt ingen start og feil kode på gløderen. Ingen spenningsfall på + kabel. Målte spenningsfall på - siden og det var stort. Årsak var jordledningen som går fra Chassis og inn på motorlabben. Den var oppfliset og hadde dårlig kontakt. Byttet den og vips all good 👍20241005_160357.thumb.jpg.fe879f5631b0975cc2c2b910c9b96ae4.jpg 

Edited by leading edge

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...