Kennethbang Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 Heisann! Jeg har nylig kjøpt en 2007 320d med motorkode N47-D20A Denne har gått 270.000km.. Jeg klarte ikke finne ut om det har vert utført noe bytte av registerkjede på denne (over 10 tidligere eiere) Men ettersom jeg har skjønnt er dette den absolutt dårligste motoren mtp registerkjedeproblem. Er det da helt usannsynlig at denne kan ha overled 270.000km med orginal registerkjede og strammere? Ble det kjørt kampanje på denne motorkoden av bmw for utbedring av dette problemet? På forhånd, tusen takk for evt. svar på et ihjeldiskutert tema 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 Det var noen som fikk skiftet reg kjede på utvidet garanti eller call back, eller hva man skal kalle det. Men det er jo en god del motorer som overlever, ikke ALLE N47 fikk reg kjede feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 6 Share Skrevet Oktober 6 Om jeg ikke husker feil, var de tidligste variantene utstyrt med øvre kjedestrammer som hadde 27mm hode. Nyere varianter har 24mm. Se hva som er montert i din. Om det er 24mm, så har bilen enten byttet kjede eller eventuelt kun øvre kjedestrammer. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethbang Skrevet Oktober 6 Forfatter Share Skrevet Oktober 6 Ja, ok.. Tenkte å prøve å ringe forhandler å finne litt servicehistorikk på den.. Har uansett bestillt ny skjedestrammer, så bytter iallefall den nå.. Så får eg se om en evt ska hive seg på å ta ut motor å evt bytte alt.. Resten av bilen er ganske bra, så er verdt det sånn sett.. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå