Gå til innhold

E61 Trailer tow hitch feilkode, kan den programmeres bort?

thansen
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har programmert AHM ECU'en bort på en e60 eller e61? Får opp feilkoder på den. Noe med short circuit. Vil programmere den bort så jeg slipper å ha den røde  error messagen på displayet hele tiden, og får å få den gjennom EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan fjerne den fra utstyrslista og koble modulen fra ledningsnettet, men da vil nok ikke kontakten for tilhengerfestet funke, så da får du feil på det på EU i stedet. Usikker på om det blir noe bedre? Kanskje bedre å fikse feilen i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, E.C. said:

Ja, du kan fjerne den fra utstyrslista og koble modulen fra ledningsnettet, men da vil nok ikke kontakten for tilhengerfestet funke, så da får du feil på det på EU i stedet. Usikker på om det blir noe bedre? Kanskje bedre å fikse feilen i stedet?

Du har kanskje rett der ja. Er det noe lur måte å finne ut om det er AHM-ECU eller ledningene det er feil med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, E.C. said:

Du får vel et hint på feilkoden hva det er som er kortsluttet? Bør vel være overkommelig å ta det videre derifra. 

Trailer module voltage supply
009DEA AHM internal control-unit fault, driver fault / continued short ciruit

ABL Power supply to trailer module (AHM)

SIT Failure of control units in the rear section 

Jeg tolker dette som at AHM modulen har kortsluttet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres jo nesten litt sånn ut, jeg hadde trolig sjekket at strøm og jord til modul er ok og kan bære last, deretter koblet fra alle ledninger fra modulen utenom strøm/jord og datakommunikasjon og lest ut igjen. Hvis man får kortslutsningskode fortsatt så tyder det på modulen. Den har kanskje vært oversvømt bak i hjulbrønnen en gang i tiden som så mange andre E61?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, E.C. said:

Ja, det høres jo nesten litt sånn ut, jeg hadde trolig sjekket at strøm og jord til modul er ok og kan bære last, deretter koblet fra alle ledninger fra modulen utenom strøm/jord og datakommunikasjon og lest ut igjen. Hvis man får kortslutsningskode fortsatt så tyder det på modulen. Den har kanskje vært oversvømt bak i hjulbrønnen en gang i tiden som så mange andre E61?

Den kan bære last ja. Er bare error på displayet, og får selvsagt ikke tatt kulekoblingen opp eller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...