Mariuse34 Skrevet Oktober 19 Share Skrevet Oktober 19 Hallo Har en X5 3.0d 218hk. Får feilkode 5008 som er relatert til kretskortet for girvalg. På disse kassene sitter der dessverre inni kassa Noen her som har byttet kretskort og fått det til å funke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 19 Share Skrevet Oktober 19 2 minutter siden, Mariuse34 skrev: Hallo Har en X5 3.0d 218hk. Får feilkode 5008 som er relatert til kretskortet for girvalg. På disse kassene sitter der dessverre inni kassa Noen her som har byttet kretskort og fått det til å funke? Jeg vurderte å lodde inn et rep.kit man får fra Kina, men leste tilfeller hvor dette ikke holdt lenge. Er et firma i Polen som selger tilsvarende rep.kit, men som også tilbyr komplett rep om du sender selve modulen til dem. Jeg valgte sistnevnte da prisforskjellen ikke var store greiene, og jobben gjøres av noen som kan det + garanti medfølger. Fåes også kjøpt komplette moduler fra Ebay til rundt 1000 lappen, men har ingen erfaring med åssen de fungerer. Disse må kodes inn til bilens til VIN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 19 Forfatter Share Skrevet Oktober 19 1 minutt siden, ///M-ini95 skrev: Jeg vurderte å lodde inn et rep.kit man får fra Kina, men leste tilfeller hvor dette ikke holdt lenge. Er et firma i Polen som selger tilsvarende rep.kit, men som også tilbyr komplett rep om du sender selve modulen til dem. Jeg valgte sistnevnte da prisforskjellen ikke var store greiene, og jobben gjøres av noen som kan det + garanti medfølger. Fåes også kjøpt komplette moduler fra Ebay til rundt 1000 lappen, men har ingen erfaring med åssen de fungerer. Disse må kodes inn til bilens til VIN. Har du navn på firma? Har Kina modulen men har hørt det samme. Har ikke noe sted bilen kan stå uten bunnpanne så får fikse det sjæl tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 19 Share Skrevet Oktober 19 10 minutter siden, Mariuse34 skrev: Har du navn på firma? Har Kina modulen men har hørt det samme. Har ikke noe sted bilen kan stå uten bunnpanne så får fikse det sjæl tror jeg. https://ecudoctor.eu/ Her ser du selve reparasjonen, og forskjellen mellom de kinesiske og egenproduserte "chippene". Hvis du skal lodde inn ny selv, anbefaler jeg deg å høre med dem hva slags sort guffe de bruker for å dekke til den "chippen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Oktober 19 Forfatter Share Skrevet Oktober 19 Tusen takk! Da gjør jeg det Hvor lang tid tok det å sende dem styringsenhet og få den tilbake? Kona blir sprø om det skal stå en gammel x5 på bukker foran huset i ukesvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 19 Share Skrevet Oktober 19 3 minutter siden, Mariuse34 skrev: Tusen takk! Da gjør jeg det Hvor lang tid tok det å sende dem styringsenhet og få den tilbake? Kona blir sprø om det skal stå en gammel x5 på bukker foran huset i ukesvis Det tok lenger tid enn jeg skulle ønske, men det var kun pga UPS er et rævva selskap å sende pakker med til utlandet. Det tok 2 uker å få den fortollet, pga et veldig tungvindt system de bruker. Til sammenlingning brukte pakken typ 30T fra Oslo til Polen, og like så i retur... Selve reparasjonen er utført på noen timer. Sendte en annen pakke i retur til Kina via UPS også, og der tok det 1 mnd før jeg fikk pengene i retur fra selger grunnet toll tull igjen... Pakken ankom Kina fra Norge på typ 2-3 dager og var stuck på fortollings senteret deres i ukesvis. Så sender du den, hold deg unna UPS er min erfaring... Om alt klaffer bør det gå c.a 1 uke fra du sender, til du får den i retur. Anbefaler å holde firmaet oppdatert på når du sender osv, så de er litt forberedt på det og kan sende den tilbake fortest mulig. Mener å huske jeg betalt rundt 2000 kroner for rep, og så kommer frakt oppå der igjen. Kan være litt dyrere nå med tanke på krone/euro kursen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 19 Share Skrevet Oktober 19 Har samme prosess selv og jeg har kjøpt «Kina» vare pga ikke mulighet for å la bilen stå noe sted demontert. Tanken er da og få montert kjøpt vare og se hvor lenge dette holder, holder det ikke lenge så sender jeg den originale som er utav girboksen til det rep. firmaet. Holder ikke kjøpt vare så taper jeg 1800.- men det får gå, hadde sikkert vært dyrere å leie en plass til bilen i 1-3 uker uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå