Gå til innhold

Drenering motorrom F11

F-11
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk renset drenering i motorrommet på førersiden under servo til rattet.

Men lurer på om det er det samme på den andre siden også? Litt vanskelig å se nedi der pga. motor til klima..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, teerex skrev:

Slik som den her?

drenering.thumb.jpg.58facdc6b19b5986dd8b321e1f78de94.jpg

Ja se der ja. Er det den på passasjersiden? Klarte ikke se den jeg. Demonterte du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er fra førersiden på min E70. Skal være samme på passasjersiden, men der er det vrient å komme til. 

Iallefall klarte jeg å renske ut store mengder mudder fra nedi der bildet er tatt ☺️

Får forske på passasjersiden en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, teerex skrev:

Denne er fra førersiden på min E70. Skal være samme på passasjersiden, men der er det vrient å komme til. 

Iallefall klarte jeg å renske ut store mengder mudder fra nedi der bildet er tatt ☺️

Får forske på passasjersiden en annen gang.

Ja det er vel litt forskjellig fra modeller. Skal skifte grovfilter på klima og skal sjekke nærmere passasjersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo likedan som på E70, da er det ut med hjulbue plast, så er det bak der. Men som oftest trenger man jo ikke fjerne denne. Det er jo bare å stake den opp eller bruke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Otis skrev:

Det er jo likedan som på E70, da er det ut med hjulbue plast, så er det bak der. Men som oftest trenger man jo ikke fjerne denne. Det er jo bare å stake den opp eller bruke vann.

Ja, det høres jo ut som det enkleste. Hvor går man ikke for å stake opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en kjempepost om akkurat dette tema, som også kan føre til vann i fotbrønn både foran og bak. Her må det vedlikeholdes ja;

https://www.forum5.co.uk/topic/283-f10-windscreen-drainage-and-yellow-grommet/

Ser ut til at "yellow-danger" gjennomføring bare gjelder høyrestyrte modeller?, men mye bra informasjon her.

Endret av F-11
Yellow - danger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, teerex skrev:

Jeg fjernet min, den ser slik ut. Ser de selges der ute på nettet av en eller annen grunn ☺️

watervalve2.thumb.jpg.45a51d8d303b31b0b1b72a0771293d28.jpg

Fjernet helt? Eller satt tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, teerex skrev:

Fjernet helt. Vet ikke hva slags misjon den egentlig har bortsett fra å gå tett til slutt ☺️

Det virker som om mange har fjernet den.

Gjorde det samme.

Masse møkk som rant ut her ja.

Klarte meg med å demontere halve inneskjerm og fjerne den fra undersiden. Kan bli en skummel fuktfelle dette, om man ikke følger med. På førersiden fikk jeg rensket opp fra toppsiden, så får følge med fremover.

IMG20241027131120.jpg

IMG20241027131117.jpg

IMG20241027131148.jpg

IMG20241027131622.jpg

Endret av F-11
*kan bli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en fuktfelle. Det er drenering som hindrer støv fra å virvle opp inni rommet den skal kunne drenere.

Dette problemet oppstår som oftest pga manglende service. Om man leverer bilen på service, så er alle dreneringskanaler sjekkpunkter.  Når man ikke leverer bilen på service, så blir ikke dette sjekket og dermed går de tett.

Selvsagt er problemet verre for en som parkerer under trær, enn en som bor over skoggrensa eller parkerer innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...