E.C. Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Det kan sikkert være lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Har du sjekket forsterkeren? Du har E87 med 676 HiFi, forsterkeren ligger enkelt tilgjengelig i bagasjerommet, mellom batteriet og baksetet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janbanan Skrevet November 11 Forfatter Share Skrevet November 11 @Lysken tenker du på den lille sorte som sitter på venstre siden i bagasjerommet? For jeg ikke noe mellom batteri og baksete Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet November 11 Share Skrevet November 11 Han mener selve forsterkeren mener jeg. Men utfra du skriver hadde jeg gjort det følgende: 1. Være 100% sikker at ny forsterker / spiller fungerer som skal? Ellers sett tilbake original eller blir 100% sikker at den er kodet inn riktig. 2. Feilsøk RAD_ON a. Koble ut Aerial diversity: Kommer RAD_ON signalet til forsterkeren? Hva er motstanden av RAD-ON mellom jording? b. Koble inn Aerial diversity: Kommer RAD_ON signalet til forsterkeren? Hva er motstanden av RAD_ON mellom jording? -> Er det annerledes enn 2a, da er det aerial diversity som har internt feil. 3. Hvis 2. viser ikke til en feil: sjekk om forsterkeren får 12 volt og jording er i orden. Pin 10 på forsterkeren og svart ledning er RAD_ON. Se vedlagt bilde for komplett skjema av RAD_ON ledning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janbanan Skrevet Fredag kl. 23:29 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 23:29 Problemet løst! viste seg og være spiller:som var defekt, bytta til en brukt Professional og da ble det lyd igjen, men nå er pdc borte, og får ikke lov til å lese koden av rad1 i ncs, dette er ikke et mest selfølgelig men greit og få fiksa, tar gjerne i mot tips😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Fredag kl. 23:41 Share Skrevet Fredag kl. 23:41 Du må få den kodet til bilen, så løser det seg sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janbanan Skrevet Fredag kl. 23:42 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 23:42 @E.C. er dette noe jeg får gjort i ncs Expert eller må dette gjøres av bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Fredag kl. 23:51 Share Skrevet Fredag kl. 23:51 Ja, du får ordnet "default coding" til modulen med NCS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janbanan Skrevet Fredag kl. 23:58 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 23:58 @E.C. er det her jeg må ha sånn icom kabel? Har bare d can kabel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Lørdag kl. 11:15 Share Skrevet Lørdag kl. 11:15 Du trenger ikke icom til dette nei. Jeg har kjøpt en app for å kode, så jeg kan ikke gi deg noe step by step for NCS Expert her, men det ligger mye info ut på nett. Du skal som sagt ta "default coding" først for å se om det løser seg, så søk litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janbanan Skrevet Lørdag kl. 11:17 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 11:17 @E.C. hvilken app har du kjøpt? (Om det er noe du vil dele selvfølgelig) Skal prøve å Google litt bedre, synes ncs Expert er litt knotete å bruke, men finner nok ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Lørdag kl. 11:43 Share Skrevet Lørdag kl. 11:43 Jeg bruker BimmerGeeks ProTool, full lisens for koding og diagnose med en THOR-adapter (Wifi). Så det blir fort rundt 2000 kr totalt, litt avhengig av om du treffer en salgsperiode eller ikke. Har skjønt at adapteren er litt mindre stabil om man har mange wifi-nettverk i området der man holder på, da kan man enten gå for noe med blåtann eller k-dcan kabel via OTG-interface på telefon (lar deg koble vanlig USB i telefonen). Det kjørte jeg aller først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå