Gå til innhold

Null lyd fra høytalere i bilen

Anbefalte innlegg

Han mener selve forsterkeren mener jeg.

Men utfra du skriver hadde jeg gjort det følgende:
1. Være 100% sikker at ny forsterker / spiller fungerer som skal? Ellers sett tilbake original eller blir 100% sikker at den er kodet inn riktig. 
2. Feilsøk RAD_ON
a. Koble ut Aerial diversity:
Kommer RAD_ON signalet til forsterkeren? 
Hva er motstanden av RAD-ON mellom jording?
b. Koble inn Aerial diversity:
Kommer RAD_ON signalet til forsterkeren?
Hva er motstanden av RAD_ON mellom jording? -> Er det annerledes enn 2a, da er det aerial diversity som har internt feil. 
3. Hvis 2. viser ikke til en feil: sjekk om forsterkeren får 12 volt og jording er i orden. 

Pin 10 på forsterkeren og svart ledning er RAD_ON. Se vedlagt bilde for komplett skjema av RAD_ON ledning. 

773687100_Skjermbilde2024-11-11091814.thumb.png.43dee05dc8b347c1d81f0c40a5942fa0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet løst!

viste seg og være spiller:som var defekt, bytta til en brukt Professional og da ble det lyd igjen, men nå er pdc borte, og får ikke lov til å lese koden av rad1 i ncs, dette er ikke et mest selfølgelig men greit og få fiksa, tar gjerne i mot tips😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke icom til dette nei. Jeg har kjøpt en app for å kode, så jeg kan ikke gi deg noe step by step for NCS Expert her, men det ligger mye info ut på nett. Du skal som sagt ta "default coding" først for å se om det løser seg, så søk litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker BimmerGeeks ProTool, full lisens for koding og diagnose med en THOR-adapter (Wifi). Så det blir fort rundt 2000 kr totalt, litt avhengig av om du treffer en salgsperiode eller ikke. Har skjønt at adapteren er litt mindre stabil om man har mange wifi-nettverk i området der man holder på, da kan man enten gå for noe med blåtann eller k-dcan kabel via OTG-interface på telefon (lar deg koble vanlig USB i telefonen). Det kjørte jeg aller først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...