Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har skiftet dynamo, IBS sensor, batteri og registrert nytt batteri. Lader enda ikke bilen går som normalt bare lader ikke opp strøm når den står på tomgang eller vert kjørt.

Posted
8 hours ago, Bmw Satan said:

Har skiftet dynamo, IBS sensor, batteri og registrert nytt batteri. Lader enda ikke bilen går som normalt bare lader ikke opp strøm når den står på tomgang eller vert kjørt.

Er ledning fra dynamo til batteri i orden?

Posted
On 12/1/2024 at 11:21 AM, mr.pingu said:

Er ledning fra dynamo til batteri i orden?

Er det noen enkel måte å sjekke dette på? Kabelen går jo fra dynamoen inn i starteren også splitter den seg i flere kabler. IMG_4013.thumb.jpeg.4fff1d83fb933e50daa3c372b1a73298.jpegSlik som jeg ser det.

IMG_4017.jpeg

Posted
19 minutes ago, Bmw Satan said:

Er det noen enkel måte å sjekke dette på? Kabelen går jo fra dynamoen inn i starteren også splitter den seg i flere kabler. IMG_4013.thumb.jpeg.4fff1d83fb933e50daa3c372b1a73298.jpegSlik som jeg ser det.

IMG_4017.jpeg

Sjekk spenning rett ved dynamoen og litt lengre oppover på forskjellig jordingspunkter.
Begynn med sjekke rett på dynamoen og rett på batteriet. 

Posted
22 hours ago, mr.pingu said:

Sjekk spenning rett ved dynamoen og litt lengre oppover på forskjellig jordingspunkter.
Begynn med sjekke rett på dynamoen og rett på batteriet. 

Første jeg sjekket var dette, spenningen gikk til jord, også fikset jeg det og nå går spenningen en annen plass, ikkje til batteriet.

Posted

Hva er  volt på de forskjellig stedene?

Gjerne lag en oversiktlig liste med hvor du har mulighet målt.