E.C. Skrevet Januar 19 Skrevet Januar 19 Hvis man har random oppstartsproblemer på diesel i kulda så skifter man komplett sett med plugger, gløderele og forsyningskabel til glødereleet. Noe annet ender ofte i at man må bytte flere ganger.
Bimmerproblemos Skrevet Januar 20 Forfatter Skrevet Januar 20 Men er det noe annet som kan være årsaken? Dårlig jord osv? Tenkte at jeg heller vil skjekke dette før jeg plukker av innsuget og mannskitn igjen for å bytte relet
E.C. Skrevet Januar 20 Skrevet Januar 20 Du får ikke sjekka noe jord til gløderelé all den tid den jorder direkte i metallet på motoren. Gitt at starteren drar rundt motoren din så har du god nok jordforbindelse til å gløde i forkant.
Otis Skrevet Januar 20 Skrevet Januar 20 Men sjekket du glødeplugger før du demonterte de? Evt har du de enda liggende så kan du måle ohm på de nå, for å verifisere at de er defekt eller ikke. De burde ha rundt 1 ohm +- 0,5 ohm.
Bimmerproblemos Skrevet Januar 22 Forfatter Skrevet Januar 22 På 20.1.2025 den 12.25, Otis skrev: Men sjekket du glødeplugger før du demonterte de? Evt har du de enda liggende så kan du måle ohm på de nå, for å verifisere at de er defekt eller ikke. De burde ha rundt 1 ohm +- 0,5 ohm. Trur vi kastet de😬 -10 grader her nu i morges og trur jeg satt i skinnet i nestn 1 minutt før jeg fikk start og var aaaaldri så tungstartet før i denne type temperatur🤔 Nu vurderes det å bare få den på verksted så de får finne ut av det😅
Bimmerproblemos Skrevet Januar 22 Forfatter Skrevet Januar 22 3 timer siden, Otis skrev: Har du 150hk? 163 org, tuna til 225hk, M47 motorn
Otis Skrevet Januar 22 Skrevet Januar 22 Riktig. Da kan det faktisk være dårlige dyser du har, at de har for høy indre lekkasje på seg. Hvordan ser railtrykket ditt ut, under oppstart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå